Boete vraagje

PvdH

Well-Known Member
Ik reed dus net lkkr op me dooie gemakkie op me scooter door het forepark... lkkr recht stuk dus ik ff tgas opengetrokken... ik kijk 8terom xie een politiemotor... ik gas los..... reed ik 60 -> wordt aangehouden 25 tot 30km/h te hard... -> €125 :(
En ik reed op de rijbaan... terwijl ik op het fietspad moest... dus ik "wist" dat natuurlijk niet :rolleyes: MAAR -> nu heb ik een mooi geel briefje gekregen voor de snelheid ik kan daar vlgns mij geen bezwaar tegen maken toch?! maar de ik heb geen geel briefje gekregen voor op de weg rijden.... mag hij die dan nog opsturen? of moet ik die terplaatse hebben gehad?
Wast nu maar een 1april grap :p

Ik heb al gesearched!

mvg Pieter

Advertisement - register to remove this

dan zal je voor dat op dat weg rijden waarschijnlijk geen boete krijgen. Ik heb hetzelfde een x gehad toen ik op de rollerbank moest..toen reed ik ook op een weg waar het niet mocht en daar kreeg ik terplekke een boete voor van 35 euro ofzo.

als je geen geel briefje hebt maakt geen kont uit, je krijgt 100% zeker gewoon de boete.

En je geeft zelf toe dat je te hard reed daar, bezwaar heeft geen zin.

hmmm mijn scooter rijd ook 25 - 30 km te hard maar dan op rollen (na correctie) het was 72 dus werd 69
kreeg 95 euro boete.. :S

Originally posted by steppa
hmmm mijn scooter rijd ook 25 - 30 km te hard maar dan op rollen (na correctie) het was 72 dus werd 69
kreeg 95 euro boete.. :S
dat is echter niet hetzelfde, bij jou is het overschrijding van de construktie snelheid, bij topicstarter was het gewoon te hard rijden.
maar naar mijn idee krijgt hij die bon voor over de weg rijden niet,
anders was hij waarschijnlijk wel uitgeschreven, zeker omdat hij die voor de snelheid wel meteen kreeg.

je hoeft eigenlijk sowieso nooit dat gele papiertje te krijgen. als je voor die boete van te snel rijden een verklaring hebt gegeven dat je wist dat je fout zat, dan kan je het wel schudden met je bezwaarschrift. ik denk dat je voor allebei de boetes een beschikking met acceptgiro gaat krijgen

Back