Boete, maar op een oud adres.

Makaveli

Well-Known Member
Goed, ik heb dus een aantal maandjes geleden een boete gehad voor het niet dragen van een bandje.

Nu is dit natuurlijk niet de eerste keer dat ik een boete krijg, en ik weet bijvoorbeeld dat ze horen te vragen of het adres wat op je certificaat staat nog klopt.

Ik was allang verhuist dus op mijn certificaat staat nog steeds het oude adres (op mijn verzekering wel de goede, red.).

Enfin, ik wordt aangehouden, blablabla zonder bandje stoute jongen foei foei. Ik laat mijn papieren zien, en onze allom gewaardeerde blauwe vriend gaat driftig schrijven op zijn geile bonnenboekje.

Nu vraagt hij niet eens of mijn adres klopt, terwijl hij toch had moeten zien dat de adressen tussen mijn certificaat en verzekering niet kloppen.

Ik kreeg het gele briefje en dacht bij mezelf maar wijselijk mijn mond te houden... (A).

Nu is mijn vraag: is mijn boete ongeldig, omdat hij op een verkeerd adres staat?

Ohja, ik heb het gele briefje maar bewaard, je weet immers maar nooit ;).

Advertisement - register to remove this

Zodra de mensen die nu op dat adres wonen de boete gewoon terugsturen, zoekt CJIB het juiste adres bij jouw Sofi nummer.
Dus uiteindelijk ben je nog de lul.

Ja maar dan is de boete alsnog fout uitgeschreven ne kan je daar denk ik tog weer bezwaar tegen indienen... dus nee heb je ja kan je krijgen!
Let us know!

maar ja, ze geven jou een boete, moeten ze wel ekijken of alles klopt...Als ze dat nooit doen en alleen maar fouten maken... kost het hun oko veel geld om alles elke x op te zoeken?!

Originally posted by w-m
Het is jouw verantwoordelijkheid om je adres er goed op te hebben staan, niet de verantwoordelijkheid van meneer agent om beide te bekijken.

Zeg nou zelf, wanneer je 2 verschillende adressen ziet staan moet er toch wel een lichtje gaan branden dat 1 van de 2 misschien niet zou kloppen?

Anyway, het blijkt dat de 2 verhogingen al hebben plaatsgevonden.

Het leuke is dat de huidige bewoners al 10x gebeld hebben naar het incassobureau dat het adres niet meer klopt.

kijk, tegen die verhogingen kan je nou weer wel een bezwaar aantekenen.

je heb iig wel genoeg tijd om ff geld bijeen te zamelen als dat nodig is.

grtz, jeroen

Back