Bobine / cdi vervangen

Status
Not open for further replies.

Rubennvh

New Member
Hallo,

Ik heb sins kort een piaggio zip 2000 4t bouwjaar 2010 gekocht. De scooter verkeerd in goede staat.

Ik ben van plan om de scooter op te voeren doormiddel van een Cdi (met afstandsbediening), rolletjes vervangen, vario ring verwijderen en sproeier vervangen... Nu heb ik even in mijn scooter gekeken en kwam ik een soort bobine mxu 400 tegen. (Zie foto). Is dit om te zetten naar een “standaard” cdi? Zo ja, hoe?7EEDF247-D5FE-421E-8B87-9453F9E82DA3.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

Hoe hard gaat hij nou dan?

31 km/pu, zou hem graag 60/65 willen laten lopen. Heb alleen mijn cdi nog niet gevonden.. denk dat deze dan bij de accu zit? (De draadjes die uit de bobine komen lopen naar het achterwiel) de dikke zwarte kabel loopt naar de bougie.

Het is dan denk ik ook nodig om de vario ring te verwijderen, 5,7 of 6,5 rolletjes toe te voegen en een sproeier 80 toe te passen?
 
Ruben,

voor een scooter van 8 a 9 jaren ziet alles er nog schoon en als nieuw uit.
Ik heb het schema bekeken, dat ik heb van de Zip-2000, en zie dat deze is uitgerust met een CDI met geintegreerde bobine.
Duidelijk anders dan wat ik zie bij jouw Zip-2000.
De bedrading van de bobine en hoe deze draden beschermd zijn ziet er niet zelf geknutseld uit dus ik denk dat dit origineel is.

Ruben, je bent te eerlijk en daarom mag ik je ook niet verder helpen met het opvoeren van je snorfiets.
Dit is de policy van dit forum, een beetje krom maar de beheerders willen dit zo dus, so be it.

Het enige wat ik je kan vertellen is dat op z'n minst 1 van beide draden op je bobine naar de cdi loopt.

Veel Suc6 verder.
 
Ja helaas wij moeten dit draadje gaan beeindigen omdat het hier gaat om een snorfiets opvoeren.
Regelement geld dat wij hier niet mee gaan helpen. Andere vragen betreft je snor scooter kan je een nieuw topic voor aanmaken, zolang het maar niet over de snelheid verhogen gaat.

/einde discussie.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top