bobine alvoor 3ekeer nar klote

tnt-rox

Well-Known Member
oke dit is mijn verhaal:

3maanden geleden heb ik een compleet blok in mekaar gezet met gilardoni70,21mm, hebovario en koppeling std ontsteking

de complete kabelboom zit er nog wel op, maar word niet gebruikt en ook de lichspoel werkt niet van mn ontsteking

toen het blok in mekaar zat en onder mn scooter hing kickte ik hem aan maar deed hij het niet, alles nagekeken en toen bleek het de bobine te zijn..
nou dat is verder niet zo vreemd dus ik bobine van andere rox afgehaald en erop gelegt

zo 2 maandjes rond kunnen rijden en toen ging ik op vakantie, kom ik terug start mn scoot weer niet.. weer alles nagekeken andere bobine geprobeerd en hij start weer lekker en rijd ook goed

nu rij ik dus met een 2dehands bobine rond al weekje en hij heeft weekje geen problemen gegeven.. tot gisteravond ik reed halfgas en mn scoot pruttelt, hij geeft geen lekkere vonk.. hij komt moeilijk op toeren en als hij op toeren komt al pruttelend en schokkend en hij loopt niet stationair ik ben bang dat het mn bobine weer is maar hoe zou dat kunnen dan?

is er iets datmn bobine gewoon gaarmaakt in mn scooter, of is het gewoon 3xachter mekaar domme pech:S lijkt me eigenlijk niet..
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

kan slechte aarding zijn of te maken hebben met de manier waarop jij je scooter uitzet (met het contact of een killswitch ofzo??)

verder zou de ontsteking zelf ook slecht kunnen zijn dus vervang die ook eens als je bobine weer kapot is :)
 
Vreemd verhaal.
Een bobine gaat echt niet zomaar kapot, dan nog eerder de ontsteking zelf. Volgens mij is een bobine alleen kapot te krijgen door hem flinke kortsluiting laten maken.

Als zo een bobine volgens jou stuk is, doet hij het dan ook niet meer op een andere scooter?
 
nee doet het niet op een andere scooter, is echt kapot op 2scoots getest
verder zal die slechte aarde wel eens kunnen dus hoe moet ik die rode en zwarte aansluiting dan koppelen aan frame ? dus zonder accu
 
Back
Top