Bloknummer Minarelli horizontaal

sf2019

New Member
Waar kan ik het motorbloknummer vinden bij een Minarelli horizontaal?
Ik heb gekeken bij m'n Yamaha Aerox '05 maar zie hier nergens iets wat er op lijkt.

Zo ziet het eruit bij mij (ik weet dat die pakking niet helemaal lekker zit ;P ):

photo.jpeg

De vraag werd ook al in dit topic gesteld, maar hier werd ik niet echt wijzer van.

Als niemand hier een duidelijk antwoord op heeft ga ik gewoon contact opnemen met de RDW.
 
Advertisement - register to remove this

Ben ik bij Minarelli nog nooit tegengekomen...
De eerste die het mij persoonlijk verteld krijgt een pilsje.

Tegen de framebuis (onder het stuur) zit een chassisnummer wat bij RDW bekend zou moeten zijn. Tja en zolang er geen bloknummer is zou je er idd mee kunnen gaan zeulen, bijv een blok van een ander.

Anders bel ff naar zo'n keuringssstation in de buurt voor meer zekerheid.
 
Het klopt wat Enterprise aangeeft....
Zie de pic hieronder.

ziLy1pj.png


Heb even gekeken bij een oud carter en ik kwam dit nummer tegen na wat poetsen:
*A124E-004466* Hier betreft het een carter van een Neo's.
Dus je hebt een pilsje tegoed van arkAC :p...
Moest ook weer even nadenken hoor.., laatste keer was met de schouwing van enkele scoots van mijzelf dat dit aan bod kwam.
 
Het klopt wat Enterprise aangeeft....
Zie de pic hieronder.

ziLy1pj.png


Heb even gekeken bij een oud carter en ik kwam dit nummer tegen na wat poetsen:
*A124E-004466* Hier betreft het een carter van een Neo's.
Dus je hebt een pilsje tegoed van arkAC :p...
Moest ook weer even nadenken hoor.., laatste keer was met de schouwing van enkele scoots van mijzelf dat dit aan bod kwam.

Wow echt super, compleet met illustratie, bedankt Floris! Ik heb het bloknummer na wat poetswerk gevonden. Die van mij begint met A123, het betreft een Aerox '05.

Ook alle anderen bedankt voor hun reacties natuurlijk!

Topic kan gesloten worden.
 
Misschien is het een leuk idee om de eerste letter en de eerste 3 cijfers te noteren om zo te indentificeren om welke scooter / bouwjaar het gaat..
Dat we hier een soort van verzamel topic van maken.
 
Misschien is het een leuk idee om de eerste letter en de eerste 3 cijfers te noteren om zo te indentificeren om welke scooter / bouwjaar het gaat..
Dat we hier een soort van verzamel topic van maken.
Dat klinkt als een leuk idee. Zal straks de eerste 3 cijfers van die van mij eens opzoeken als ik ze kan vinden.
 
Nondeju! Dat betekent dat alle Minarelli eigenaren flink moeten gaan poetsen, inclu Floris.
Maar dat heb ik er wel voor over hoor...
Wellicht ook een idee om dit wat breder op te pakken en ook Peugeot, Piaggio, Vespa, TGB, Kymco, Sym en nog vele anderen aan het motorbloknr code topic te laten deelnemen.

Als er genoeg animo voor is kunnen we er ook een tabel voor maken toch?
Of een aparte sectie op het forum openen is wellicht ook handig met subforas qua merk bijvoorbeeld.
Ik heb heel veel info in ieder geval voor d.i.v merken, types en motorblokken.
Ik stem sowieso voor!
 
Last edited:
@Floris van bommelstijn. Andere merken kunnen later altijd nog wel.. Maar voor minarelli is dat intressanter omdat er meer merken zijn waar hetzelfde blok onder zit.. En volgens hier boven allemaal een ander moter code hebben. Het gaat overigens niet om het blok nummer. Die moet je lekker voor je zelf houden. Het gaat juist om de blok code. Het is overigens niet zo dat een peugeot vertikaal blok ook onder een piaggio scooter zou zitten. Terwijl minarelli H zit onder: Aprilia, Benelli, Italjet, Malaguti, Beta, Yamaha enz.
 
Back
Top