blok vervangen mogenlijk ivm kenteken?

tjappie

**phantomf12**
hey,

ik heb een vastloper gehad, kan ik nou een ander blok(met ander bloknummer) onder me scooter hangen? het bloknummer staat op m'n kenteken en dat zal dan wel veranderd moeten worden? heeft iemand hier ervaring mee? gaat het geld kosten bij de RDW?

zo ja, kan ik dan een mina horizontaal AC SD vervangen voor een LC met schijfrem?

thnx
tjappie
 
Advertisement - register to remove this

dit zal vrij zekerweten niet gratis zijn. met een beetje pech moet je em zelfs opnieuw laten keuren. een sd voor een dd blok vervangen lijkt me in dit geval geen probleem. Maar dit soort vragen kan je beter gewoon metteen aan de rdw stellen, mail die dus ff.
ik ben trouwens ook wel benieuwd wat dit zou kosten. (zoiets simpels wat vroeger gratis was)
 
waarom zou je gelijk een ander blok kopen
kijk of je krukas nog goed is koop andere lagers als je krukas verrot is en anders een cilinder of laat hem honen (als het een alu cilinder is) en je ben klaar en nog goedkoper ook
 
heb de rdw een mail gestuurd, nu wachten op antwoord. er zullen inderdaad wel administratiekosten aanvast zitten..

@boostertuner:

heb ik gedaan, na ongeveer een halve seconde liep die dus weer vast! (eerste keer was het te weinig olie, 2e keer zat er een soort piston veertje tussen(bij inlaat), komt niet van me zuiger want daar zaten ze nog goed in, dus het moet ergens uit me blok komen... iemand een idee? lagers oid?)

daarom ga ik, of me blok uit elkaar halen en alles checken, of een ander blok eronder als dat niet teveel problemen geeft bij de rdw.

tjap
 
Als het goed is kun je gewoon je blok verwisselen. Ze gebruiken hoofdzakelijk het framenummer. Het bloknummer is als optioneel opgenomen. Het maakt dus niets uit of je er een andere op sleuteld. Dit alles uit de mond van de lokale scooterdealer.
 
een beetje idioot om daar je blok voor om te wisselen , haal (of laat het doen) gewoon even je carters los en haal de krukas en lagers eruit , goed schoonblazen met lucht , nieuwe lagers erin en klaar...

en bovendien weet je met een ander blok ook niet wat daar mee is gebeurd..
 
Plus dat ze het amper zien, als jij een nieuw blokje eronder schuift:) Ze kunnen het checken, maar vaak wordt dit niet gedaan.
En idd, echt stom als je heel je blokje gaat vervangen, wat melf zegt is precies goed ;)
 
Back
Top