This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

blok tikt na vervangen nokkenas

hallo,

ik heb laatst een 80cc gemonteerd op mijn fly 4t2v. dit ging prima, en hij reed ook lekker hiermee.

nu wilde ik een andere nokkenas zetten met nieuw lager, dit gedaan, en toen ik hem weer startte maakte hij een hard tikkend geluid uit het blok (alle kanten hoorbaar)

verder liep die mooi, dus ging ik een stukje rijden, en na een km of 7-8 begon hij helemaal te haperen en klonken er rare geluiden uit het kleppendeksel.

motor gelijk afgezet en verder geduwd. kleppen staan op 0.1 in en 0.15 uit.

iemand enig idee wat dit kan zijn. hij liep dus mooi maar begon opeens te stotteren
 
Staat alles goed op tijd?
Misschien een tand versprongen waardoor de timing van de nokkenas niet meer klopt.
 
Staat alles goed op tijd?
Misschien een tand versprongen waardoor de timing van de nokkenas niet meer klopt.
heb net alles opnieuw gemonteerd en hij start wel gewoon, ook is het tikken wat minder agressief

maar goed klinkt het allemaal nog niet… zal een video posten
Post automatically merged:

 
Waarschijnlijk staat het in de verkeerde stand, zit de zuiger helemaal boven? Of is de tandwiel niet op de juiste positie.
Post automatically merged:

Ik had het ook, gwn originele gebruiken.
Waarschijnlijk staat het in de verkeerde stand, zit de zuiger helemaal boven? Of is de tandwiel niet op de juiste positie.
 
dat is je nokkenasketting die tegen je kop aanloop of je tandwiel loopt ergens aan moet je goed kijken of er geen metalen stukjes in je olie zitten. dit komt waarschijnlijk door slechte afwerking van de nokkenas of verkeerde montage!
 
dat is je nokkenasketting die tegen je kop aanloop of je tandwiel loopt ergens aan moet je goed kijken of er geen metalen stukjes in je olie zitten. dit komt waarschijnlijk door slechte afwerking van de nokkenas of verkeerde montage!
ik heb de originele nokkenas teruggeplaatst en nu is het weg. ketting is wel aan de slappe kant, zou het daardoor kunnen komen ?