Blok reviseren aerox zonder gasbrander

Status
Not open for further replies.

frans-wa

Well-Known Member
Vandaag ben ik achter gekomen dat mijn krukaslager kapot zijn.
Deze wil ik graag vervangen maar heb geen gasbrander of gasfornuis.
Is invriezen een mogelijkheid?

En krukas centreren iemand ervaring mee ?


toen ik bezig was heb ik ook gemerkt dat van en inbusbout de kop dol was. hoe zou ik deze eraf kunnen hallen is namelijk van de krukaskering..
 
Advertisement - register to remove this

Eerst de oude lagers van de krukas halen. Daarna gooi je hem de vriezer in. Laat hem gerust een dag of 2 a 3 liggen. Het is ook wel lux om je krukas lagers in de koelkast te leggen.

Na die paar dagen pak je het blok, ga je met een haarfeun de plaatsen warm maken waar je krukaslagers in moeten. Als die er eenmaal inzitten weer even warm maken met de feun. Dan ook wat vet op je lager spuiten/smeren. Daarna je krukas er in leggen. Bij ons viel die er namelijk zo in. Andere kant precies het zelfde.
 
blok hoeft helemaal niet verwarmt , als je zon setje hebt om lagers in te persen kan je ze er gewoon (voorzichtig) intikken.
 
blok hoeft helemaal niet verwarmt , als je zon setje hebt om lagers in te persen kan je ze er gewoon (voorzichtig) intikken.

dan beuk je dus het alu kapot...

door dit soort beunhaaspraktijken krijg je dus verneukte carters :|

als je het gereedschap ervoor niet hebt , blijf er dan gewoon af ;)
 
Wat wat slaan,, Nee daar ga ik niet aan beginnen.
Zal een verffohn genoeg zijn om de carterhelften op te warme ?
 
Agree met Melf.

Bij mij was een verfafbrander in ieder geval echt niet genoeg, na een kwartier kreeg ik ze er alsnog onmogelijk in. Ik heb daarna t gasfornuis gebrand en na een tijdje ging het er super makkelijk in, geen probleem verder afgezien van bijna blaren op m'n vingers :p.

Dus beter koop je idd een gasbrandertje.
 
hallo,ik heb een vraag over electra,bij mijn aerox is er wat mis met de electra,als ik de remmen intrek gaat mijn remlicht uit in plaats van aan,het zelfde met het achterlicht.wie heeft hier een andwoord op,ik kom er niet meer uit.
 
dan beuk je dus het alu kapot...

door dit soort beunhaaspraktijken krijg je dus verneukte carters :|

als je het gereedschap ervoor niet hebt , blijf er dan gewoon af ;)

idd gewoon gasbrander halen bij praxis jonge dan bespaar je een paar honderd euro voor een nieuwe carter als je het op een beun manier doet
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top