Blok maakt heel raar geluid tijdens kicken en start niet

DaniM

New Member
Asjeblieft iemand help!!
Ik weet echt niet meer wat het is.
Ik heb een typhoon 50cc 2t uit 1993-1997
Ik heb mijn blok vorige week schoon gemaakt met remreiniger benzine en tandenborstels.
Daarna alles weer in elkaar gezet en een hoop vervangen:
Spruitstuk polini
Carb Piaggio origineel 17,5
Choke mezoly
Membraam mezoly
Cilinder 50cc mezoly
Cilinderkop DMP
Boegie NGR

Een hoop vervangen dus maar hij start nogsteeds niet, voor het schoonmaken starte die wel maar niet goed en bleef niet lopen
Kreeg hem ook maar steeds niet afgesteld.
Nu maakt die dus een heel raar geluid.
Luister maar.
Hoop dat jullie hem zo kunnen openen.
Ik heb gekeken of er speling zit op de krukas maar dat is het niet, ontsteking bekeken maar geen idee of die goed is afgesteld en hoe ik die moet afstellen??
Ik hoop dat iemand hier iets op weet want wil het echt oplossen.
Alvast bedankt allemaal!!
Post automatically merged:

Post automatically merged:

Het gekke is ook dat als ik gas bij geef hij harder gaat piepen??
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Jawel is wel, ik heb geken en het is echt een toeterend geluid, als ik gas geef word het ook harder. Heb fftjes goed zitten luisteren en het komt vanuit mijn carb. Als ik m’n hand op de plek waar de luchtfilter zit hou dan hoor je hem veel minder goed. Zou het kunnen dat m’n membraam niet goed is ofz? Is wel net een nieuwe maar is van mezoly dus weet niet hoe betrouwbaar het is.
 
Ik heb dus alle cilinder pakkingen vervangen. Zit een nieuwe membraampakking in. Zou alleen denken dat de uitlaat lek zou kunnen zijn omdat die ook een goeie ontploffing geeft als ik geen gas geef, nou hoor je ook zo’n soort ontploffing als ik kick
 
Als hier een bougie in gedraaid zit draait de krukas wel heel erg snel. Niet stiekem een warmloper gehad waardoor hij niet meer start?
 
Lijkt me niet, cilinder is nog vrij nieuw en alleen mee proberen te starten en nooit langer als 4 min gelopen ofz dus warmloper lijkt me heel erg sterk
 
hij start wel nu maar hij blijft niet lopen, maar ook net niet alsof die het probeert maar net niet lukt.
Zit een nieuwe mezoly 50cc met zuiger en een DMP cilinderkop
 
Hier heb ik een filmpje.

Hij start wel als ik met E-start lang doe en gas geef maar als ik stop met gas geven blijft die net niet lopen. Zit nu een 68 sproeier in zou ik dan misschien en grotere moeten? Of ligt het daar niet aan. En het geluid komt alleen als het sluitstuk op het membraam zit. Met het membraam er los op maakt die dat geluid niet.
 
Het klinkt ook als HEEL weinig compressie om eerlijk te zijn. En als ik zie hoe makkelijk hij hem rondtrapt.
Er zit iets niet goed gemonteerd cilinder/kop wise mijns inziens.
 
Wat was er mis met je vorige cilinder?

Want deze keuze van onderdelen is wel een recept voor ellende, ik durf te wedden dat die DMP kop niet fatsoenlijk afdicht en dat je keihard compressie langs de kop aflekt. Als je de originele spullen nog hebt moet je die terugzetten dan loopt dat ding gewoon.

Kan ook goed zijn dat die mezoly cilinder dusdanig slecht is afgewerkt dat de zuigermaat niet lekker in de cilinder past en dan je blowbij krijgt.
Post automatically merged:

Dat geluid komt uit de carburateur. Zet er nou eens een luchtfilterbak op! Dan is dat geluid weg en wordt starten makkelijker
Dit geluid komt niet uit de carb en heeft er verder ook weinig mee te maken, ding moet gewoon starten met of zonder filterbak.
 
Oké hij loopt nu dus wel, hij start netjes en klinkt goed maar hij krijg hem moeilijk stationair lopen. Krijg het maar niet afgesteld. Heb nu 68 sproeier, stationair schroef helemaal aangedraaid en de luchtschroef moet er uit als ik hem wil laten lopen. Ik denk dat het iets te maken kan hebben met mijn elektrische choke maar ik heb geen idee. De ene keer loopt die heel langzaam stationair maar blijft die echt maar NET lopen en de andere keer heel hoog en word die maar niet lager.
hier loopt die wel goed wel vrij hoog. Ik heb ook het idee dat die onregelmatig loopt.
Denk dat ik een nieuwe carb van Dellorto ga bestellen dan kan ik hem wat beter afstellen.
 
Back
Top