Blok eraf halen?!

Mickey

Well-Known Member
Hey mensen,

Ik wil mijn blok onder mijn sr www halen, maar is dit wel aan te raden voor een n00b als mij? Ik heb het namelijk nog nooit gedaan, en wil niet voor onverwachte verrassingen komen te staan...Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden. Of kan ik er gewoon beter van afblijven?

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

goed gereedschap is het halve werk, is misschien wel handig als er iemand bij is die het eerder heeft gedaan (ik available voor 10 euro per uur :p), eraf blijven is natuurlijk geen optie, zo leer je het nooit... rekening houden met onthouden waar alles hoort, ringetjes en dergelijke, dus netjes opruimen als het eraf is...
 
Let ook goed op dat je alle kabels los maakt (rem, gas, ontsteking, etc) anders sta j met je half losse blok en je scoot in je handen, er vervelend! En gebruik bij het monteren lock-tite voor de ophangingsbout, wielmoer en rembouten.
 
Owh ja en let er wel op dat je je olie slang afklemt ofzo anders haal je die slang eraf en loopt al die kut olie weg en dan mag jij dat slangetje gaan zoeken onder je kappen :mad:, dat had ik ook toen ik voor het eerst me blok onder vandaan haalde werd helemaal gek van die olie man!
 
Goed opletten dat je je slangetjes afklemt
Olie/ eventueel benzine
Alle kabels los halen goed kijken van te voren
Rem
Olie
Bougie
Electra
Caburateur uit spruitstuk.
En dan je veer en je ophanging los maken

Suc6
 
het klinkt misschien stom, maar ik ben in de zomervakantie een week gaan werken in de garage van mijn dealer. Ik moest dan proberen (schade)scoots die daar al lang stonden en waar ik nix verkeerd aan kon doen wat op te lappen. Eerste dag kijken wat er kapot aan was. tweede dag boel opendoen en kapotte junk eraf halen. Derde dag wat onderdelen vervangen. Ik heb daar echt veel van geleerd. Niet dat ik nu alles kan, maar ik kan wel een cilinder vervangen, vario vervangen, ... The basic stuff gewoon. Dealer is echt een coole dewd en had er echt geen probleem mee, vond het zelfs meteen een goed id. Ik had ook al wel 2 brommers bij hem gekocht en regelmatig zware kosten gedaan, dus hij zou het misschien niet voor iedereen gedaan hebben, maar toch: wie niet waagt, niet wint.
 
Back
Top