Blijft onderin stotteren !

citroensap

Well-Known Member
Hey, ik heb een "probleempje" met mijn zip. Ik krijg het kreng onderin maar niet afgesteld en dat betekend dat mijn gasreactie zwaar klote is. Als ik volgas geef gaat hij er na een halve seconde stotteren als een gek vandoor en trekt op goede toeren door. Zodra ik halfgas of minder geef is het een hoop gestotter en rijd ook niet echt lekker. Ik heb allerlei luchtschroef afstellingen geprobeert, w7 en w9 gasnaald op verschillende standen gehad. Bij de w9 liep hij overal te rijk mee, en met w7 loopt hij naar mijn idee wat te arm bij de 2e stand van boven en te rijk bij 2e van onder. Dit kreeg ik met de luchtschroef nog niet goed tot nu toe. Echter als ik gewoon 30 rijd ofzo en ik geeft volgas pakt hij hem zoals het moet, maar als ik halfgas 30 rij is het echt een en al gestotter. Bougie kleurt mooi verder als ik een stuk volgas heb gereden. Iemand enig idee wat dit kan zijn? of een betere richtlijn van de (carb) afstelling op deze setup?

Setup:

MHR Speed 6T FKT/Fred Motoren max. (afgedraait voor 80mm as)
MHR Team `99 uitlaat
21mm Dellorto Sproeier 94, hebo powerfilter
Malossi vl13 membraan
MHR2000 vario 3,7 gram rollen
Hebo koppeling , hebo rood strakst
Blauwe malossi drukveer
Selettra rotor
Doppler as
MHR 14/47 secundaire vertanding
Primair ori
 
Advertisement - register to remove this

Ik wist al dat ik zo`n idiote reactie zou krijgen maargoed. Ik ga dus voorlopig NIET met een grotere carb rijden. Ik vraag toch wat ik eraan zou kunnen doen met DEZE setup. Ik snap ook wel dat ik er meer uit haal met een grotere carb, maar dat is nu niet van belang. Bovendien moet zo`n setup prima lopen op een 21mm want in de race rijden ze met 19mm. Zoals ik al zei loopt het ding dus ook prima, maar onderin krijg ik hem zo snel niet lekker lopend.
 
Inmiddels is het probleem opgelost. De spoelgangen waren nogal brak omdat de cilinder is afgedraait. Deze heb ik nu dunner gemaakt en nu loopt het mengsel beter door. w7 naald op 2e van boven gezet en hij rijd nu gewoon goed.
 
Back
Top