In principe kun je beide cdi's, dus zowel een DC of een AC, gebruiken, zaak is om of de ontsteekspanning vanaf de stator (zwart/rode draad) of de dc spanning vanaf het contactslot (zwarte draad) uit de connector te halen en af te isoleren.
Wel is zaak dat zich de pickupspoel op het zelfde aantal graden voor het HDP bevindt
( ivm de ontsteekcurve in de ontgrensde cdi, Anders klopt deze niet meer ) en dat is een belangrijk detail wat ik niet weet, maar ik denk het eerlijk gezegd wel.
Floris weet hier vermoedelijk veel meer over.
Hieronder een schema hoe het geschakeld zit, volgens mij afkomstig van
@Floris van bommelstijn wat ik eens in mijn "archief" gezet heb.
Mij lijkt het makkelijkst dat je de DC, dus de zwarte draad afkoppelt en isoleert.
Het is misschien nodig dat je dan op die connector positie een massaverbinding moet aanleggen afhankelijk van de inwendige constructie van de door jouw gebruikte AC-CDI, maar ik denk dat dit niet nodig is.
De cartersensor blijft uiteraard ook los liggen want deze is, in deze situatie, niet meer nodig en deze aansluiting zit trouwens ook niet meer op je nieuwe ontgrensde ac-cdi.
By the way, niks aantrekken van zwart/blauwe pijl tussen begrenzerdraad en plus 12V draad, dit schemaatje was gedacht om de originele cdi te ontgrenzen echter volgens Floris is dit definitief en is er dan geen weg meer terug, ik zelf heb geen idee of dit zo is.
Maar het zou jammer zijn als je het begrenzer circuit in de originele CDI daarmee om zeep zou helpen.