This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

binnerotor met lichtspoel als accuoplader

stefano*

Well-Known Member
hee,

ik heb nu een hpi binnerotor en ga deze binnekort aansluiten, nu heb ik er ook een lichtspoel bij.
deze wil ik aansluiten om toch met licht te rijden.
ik heb 3 opties:
- mijn accu telkens opladen en daar het licht opzetten
- het licht op mn lichtspoel aansluiten
- mijn lichtspoel is mijn energie bron en hier zou ik dus een acculader van kunnen maken en dus mijn licht toch op mijn accu.

nu ga ik voor optie 3
ik heb nu geleze dat ik een spannings regelaar tussen mijn lichtspoel en accu moet zetten, maar dat is mijn + kant, maar waar gaat mijn - pool van mijn accu dan naartoe? moet is die aarden op mn frame? of terug naar ...?

zou iemand mij kunnen helpen.

groeten
Stefano
 
Zoek eerst even uit hoeveel stroom zo'n lichtspoel daadwerkelijk opwekt. Ik heb meerdere keren gelezen dat t net genoeg zou zijn om (bij wijze van spreken) een 5w lampje te laten branden. Sowieso zou ik voor straatgebruik (waarom zou je anders licht willen?) die rotor lekker achterwege laten, maar dat is natuurlijk aan jou.
 
nee ik neem zowiezo een rotor, ik ga en voor straat en voor sprinten,, vandaar
het is een zwaar opgevoerde brommerquad en die kan toch niet op de rollerbank.


ik ga nu gelijk opzoeken hoeveel spanning je krijgt
 
nee ik neem zowiezo een rotor, ik ga en voor straat en voor sprinten,, vandaar
het is een zwaar opgevoerde brommerquad en die kan toch niet op de rollerbank.


ik ga nu gelijk opzoeken hoeveel spanning je krijgt
vergeet dat opladen met je lichtspoel maar... zo'n lichtspoel is juist genoeg voor een LED(!!!!) achterlicht te voeden..beter kun je je lichtspoel weg laten en iedere dag je accu opladen via het stopcontact
 
nee ik neem zowiezo een rotor, ik ga en voor straat en voor sprinten,, vandaar
het is een zwaar opgevoerde brommerquad en die kan toch niet op de rollerbank.


ik ga nu gelijk opzoeken hoeveel spanning je krijgt

Ze hebben soms een 2de roller zonder meter die gooien ze der naast dan kan je quad gewoon op de roller
 
Met de kentekenplaten van tegenwoordig zijn de rollerbanken toch verdwenen?
Volgensmij meten ze je snelheid nu op de weg (flitsen, laseren of achter je aan rijden)
 
Zou mooi wezen. Dan zou iedereen geen opveoren , en rustg gaan rijden bij flits palen e.d. Net als autos. Ze hebbe nie voor niks een nieuw rollerbank imo.