Binnenrotor vraag

ronnyracingteam

Ronny Himself
Is het mogelijk om een rechtsdraaiende binnenrotor te monteren op een linksdraaiende motor?

Dus ik heb een mina hor binnenrotor liggen, en ik had die graag op mijn am6 blok verbouwd. Ik heb het al bezien en ik zou deze erop krijgen, maar dan gaat mijn ontstekingscurve de verkeerde kant op vermoed ik?
 
Advertisement - register to remove this

Dat werkt gewoon, je moet alleen even het merkteken verplaatsen.
De positie van het nieuwe merkteken hangt af van de ontsteking.
 
Zo, is in orde gekomen.
Spiegelen was het niet exact.
Ik heb met de draaibank exact aan de andere kant van het vliegwiel dus ook een streepje gezet. En rotor moest dus iets andere instelling hebben.
3.5mm ipv 2.25 mm. Anders had ik zoals malossi voorschrijft geen 35° voorontsteking op 4000 tr/min

zou zo een groot verschil kunnen temaken hebben met een heel klein verschil in slaglengte 40.3 mm ipv 40.0 mm?

Rotor stond op een mina hor blok met std slag. En staat nu op een AM6 blok met std slag?
 
En dat verklaard idd die ongeveer 1mm verschil.
Ik heb ook nagezien op de site van malossi en daar steet vermeld dat die op een am6 3.3mm moet gezet worden.

maar ik meet dan ook 34° op 4000tr/min maar dat zou volgens malossi nog steeds goed moeten zijn zij geven 34° +/-2° op.
 
En dat verklaard idd die ongeveer 1mm verschil.
Ik heb ook nagezien op de site van malossi en daar staat vermeld dat die op een am6 3.3mm moet gezet worden.

maar ik meet dan ook 34° op 4000tr/min maar dat zou volgens malossi nog steeds goed moeten zijn zij geven 34° +/-2° op.

Ik heb mijn slag eens nagemeten, deze meet 39.0 mm.
Dan vind ik het terug vreemd vanwaar de 3.3mm vandaan komt ipv van de gebruikelijke 2.25mm?

Iemand een verklaring?
 
Back
Top