Binnenrotor voor morini

Allanzoet

HQ, The new style
hey;

Ik wil wel eens weten of er een binnenrotor is voor morini, ik denk eigenlijk van niet, maar is er een mogelijkheid om een binnenrotor van minarelli of piaggio om te bouwen voor morini?

want een piaggio blok kan je zonder problemen overzetten naar een scooter waar oorspronkelijk morini onder hangt. piaggio heeft ook dezelfde passingen/vormen qua spruitstuk/cilinder etc.
dus misschien is de ontsteking ook wel gelijk of bijna hetzelfde.

weet iemand hier iets over?
 
Advertisement - register to remove this

hmmz, als dat zo is moet ik hem hebben! :D

ik ga ff zoeken, anders ga ik mina, piaggio en morini met elkaar vergelijken en kijken of ik er zelf 1 kan ombouwen.

weet iemand meer over de PVL?
hmmz, ze schijnen wel errug duur te zijn, wordt complete set van bidalot dan, en dies erg duur, en ik wete niet eens of ze voor morini zijn.

lastig dit
 
Last edited:
Ok, eerst en als belangrijkste: een Pia blok past NOOIT zo hoppa in een morini scoot, dan nog eerder een mina-blok.
Maja omhangen is lame (ik heb het zelf ook gedaan:))
Zo kompleet is er voor zover ik weet uit de doos geen rotor voor morini beschikbaar.
Maja, mina en morini zijn kwa blok-opbouw (NIET pia dus!) zeer gelijk, dus koop een mina rotor, kijk of de rotor-consiciteit gelijk is/pas deze aan en maak een mooie grondplaat en klaar.
Joor heeft ook die PVL zonder grondplaat gekocht en deze ook zelf gefabriceerd (ok, dat was pia, maar dat kan je natuurlijk voor elk merk doen).
 
ik heb alles bekeken en zag dat de ophanging van mijn morini blok identiek is aan een piaggio LC blok wat onder een NRG vandaan kwam.

ik heb een suzuki estilette,morini AC

mja, waar moet je eigenlijk op letten bij een binnenrotor aanpassen; grondplaat is logisch, bevestiging van het geheel verder ook, maar verder? wat bedoel je bv met rotor-consiciteit?

thanx!
 
Die verwariing in verband met die PVL zal er waarschijnl!ijk zijn door mijn streetmagic project. Ik ben zeker dat er geen PVL voor morini bestaat.

Als je dan toch wil gaan aanpassen kan je het best voor een piamodel binnenrotor gaan. De grondplaat daarvan aanpassen op morini is makkelijk.
De rotor aanpassen is een ander paar mouwen.
 
Originally posted by Vinni007
We hebben binnenrotors voor Morini in analoog en digitaal !

Wreed!

heb je er meer info over? dat zou er fijn zijn;

wat zijn bv de kosten ervan, analoog en digitaal.
is het een complete set, of moet ik zelf nog wat aanpassen of bij maken? misschien pic ervan? waar kan ik het kopen? etc.

Alvast bedankt! :)
 
Ik weet niet of het zo is, maar ALS er verschil zit in coniciteit maak jij niet even een rotor pas op een andere krukas dan waar ie voor bedoeld is.

Coniciteit luistert heel erg nauw... anders werkt het dus gewoon niet.

Je moet toch wel aardig kunnen draaien om dat even aan te passen.
 
Originally posted by Allanzoet
Wreed!

heb je er meer info over? dat zou er fijn zijn;

wat zijn bv de kosten ervan, analoog en digitaal.
is het een complete set, of moet ik zelf nog wat aanpassen of bij maken? misschien pic ervan? waar kan ik het kopen? etc.

Alvast bedankt! :)

Analoog kost 250 Euro en digitaal 450.
Compleet in set , alles inbegrepen, grondplaat maw alles behalve bougie !!

Past op Katana & Sr 2000.
 
Originally posted by Vinni007
Analoog kost 250 Euro en digitaal 450.
Compleet in set , alles inbegrepen, grondplaat maw alles behalve bougie !!

Past op Katana & Sr 2000.

m.a.w. ook @ Italjet?
Morini blokken zijn altijd een beetje hoerig kwa onderlinge verschillen:)
 
Originally posted by Allanzoet
ik heb alles bekeken en zag dat de ophanging van mijn morini blok identiek is aan een piaggio LC blok wat onder een NRG vandaan kwam.

ik heb een suzuki estilette,morini AC

[/semi offtopic]
Jouw blok ziet er dus niet
zo uit?
[/semi offtopic]
 
Back
Top