Binnenrotor op een snor

sytrusze

Well-Known Member
Dag mensen,

Misschien een vreemde vraag maar is het mogelijk om een binnenrotor op een snor te plaatsen haha? Ik heb zelf een peugeot ludix.

Topsnelheid is voor mij niet van belang, ik wil alleen dat deze super snel optrekt. Ik heb vroeger een opgevoerde slider gehad en die trok als een gek nadat ik er een binnenrotor op had geplaatst.

Ik hoor graag van jullie
 
Advertisement - register to remove this

Alles is mogelijk maar of dit mooi loopt..
De spoelpoorten van een snor cilinder zitten zowiezo lager.
Dus je kan er beter gewoon een brom cilinder opzetten dan heb je nog licht ook.
 
Okee thanks. Dus ik zou in princiepe ook gewoon een 70cc cilindertje onder mn snor blok kunnen pleuren? En dan gewoon puur op optrekken afstellen. (stel dat ik dat zou doen) Heb ik dan ook een nieuwe krukas nodig of kan de originele wel een 70cc zuiger aan? Dus wat ik dan in princiepe moet aanpassen is 'cilinder, zuiger en carb’ en dan afstellen ... Toch?
 
je moet ook je kennis van scooters aanpassen. want het is niet zo makkelijk als je denkt :)

er moet zoiezo een andere krukas in met een 70cc cilinder. Als is er voor een lidux is eigenlijk weinig spannends te krijgen.

afstellen op alleen optrekken kan ook niet :)
 
lol, uiteraard kan dit niet. Dom van me :p Ben nu al een jaar of 6 uit de scooterwereld en heb pas weer een scootertje aangeschaft dus ik moet weer even inkomen. Bedankt voor je reactie. Denk dat ik maar eens even met de trekveren en rolletjes ga spelen om iets meer toeren te maken.
 
Elke setup heeft 1 afstelling waarmee hij het maximale vermogen over het hele bereik (0 t/m topsnelheid) afgeeft. Het toerental waarbij dat vermogen wordt afgegeven moet je vinden en zo lang mogelijk vasthouden. Dat is afstellen. Je kan niet kiezen of je harder gaat of meer optrekt, als je dat nog denkt heb je het hele concept "variomatic" niet begrepen.

Alle afstellingen waarbij je niet maximale snelheid én maximale trekkracht uit je blokje haalt zijn gewoon foute afstellingen (uitgezonderd wat scherpe randjes bijv dat je een maatje grotere sproeier neemt voor de zekerheid)
 
Airsal t6 70cc kan er makkelijk op standaard krukas, als deze tenminste nog in mooie staat is!
voor ludix is er genoeg te krijgen moet alleen ff goed zoeken!

Airsal 70cc T6 17,5 en een leuk uitlaatje wilt behoorlijk rijden,
mijn vorige setup was Airsal 70cc 17,5 Technigas Trek uitlaat liep 95km/h en zat er met 8,9 Seconden op puur afstelling!

succes
 
Thanks voor de feedback gasten, wardeer ik zeer!

Ga volgende week maar eens ff langs een testbank kijken wat voor resultaten die mij zal geven. Houd het denk ik gewoon op mn snor cilindertje maar dan puur voor de goede afstelling zoals Lodewijk aangeeft, wrs gaat die dan ook wat harder maar who cares })
 
Back
Top