Binnenkort nieuwe scooter halen

Joeri_015

New Member
Hoi,
ik ben van plan een nieuwe scooter te halen omdat ik ga studeren en 15 km van de school af woon.
nu zou ik graag meningen willen horen welke scooter ik het best zou kunnen kiezen.
dit zijn de specs die ik graag wil:
-12 inch wielen
-4 takt motor
-Euro 4
-Budget €2000,-
-brom (geel kenteken)
ik zat zelf te denken aan: Sym Fiddle 2, Peugeot Kisbee Black Edition, Sym Orbit 2 en Kymco Agility
ik zou graag willen weten wat jullie mij aanbevelen
 
Advertisement - register to remove this

nou de sym crox is momenteel wat ik heb. Ik vind dit zelf een heerlijke scooter alleen ik ga zelf de stickers verwijderen de 2 windkappen voor de handen demonteren en de vario ring verwijderen en eventueel een grote sproeier er op zetten. Dan ziet die er ongv uit als de Sym lance Cabo Black (Amerikaanse versie)

In de bijlage zie je hoe mijn scooter en uitindelijk uit zal kunnen zien, en dat jij dit ook zou kunnen als je deze koopt en het zelfde doet (foto links is wat ik uiteindelijk heb als resultaat. Foto rechts is mijn huidige scooter) :p
 

Attachments

  • 5cbc4db2f0bb3c0022f5f55b20dceb54.jpg
    5cbc4db2f0bb3c0022f5f55b20dceb54.jpg
    432.6 KB · Views: 38
  • 67670.jpg
    67670.jpg
    68.9 KB · Views: 35
Last edited:
nou de sym crox is momenteel wat ik heb. Ik vind dit zelf een heerlijke scooter alleen ik ga zelf de stickers verwijderen de 2 windkappen voor de handen demonteren en de vario ring verwijderen en eventueel een grote sproeier er op zetten. Dan ziet die er ongv uit als de Sym lance Cabo Black (Amerikaanse versie).
In de bijlage zie je hoe mijn scooter en uitindelijk uit zal kunnen zien, en dat jij dit ook zou kunnen als je deze koopt en het zelfde doet (foto links is wat ik uiteindelijk heb als resultaat. Foto rechts is mijn huidige scooter) :p
Ziet er goed uit man, maar is er wel genoeg beenruimte voor een jongen van > 1,90m? Ik ben BTW echt verliefd op het dashboard van de Crox
 
Ziet er goed uit man, maar is er wel genoeg beenruimte voor een jongen van > 1,90m? Ik ben BTW echt verliefd op het dashboard van de Crox
Ik ben zelf rond de 1,85, en voor mij is het net goed je zou eventueel bij een dealer langs kunnen gaan uiteraard om het zelf het beste te ervaren :)

Ik heb hem bij MC-Bos bij de Amsterdamse straatweg in Utrecht gekocht alleen ben ik bang dat hij laatst uit het assortiment is gegaan vanwege slechte verkoop. Maar je kunt ook uiteraard online even rond kijken voor een dealer bij jou in de buurt. P.S De display van de Sym Crox kan ik in alle kleuren veranderen ook is er een mode waarbij hij automatisch afwisselt.
 
De sym scooters hebben het beste in elkaar technisch goede kwaliteit motorblok. Als je alles met elkaar vergelijkt ziet het er allemaal chinees achtig uit.. Alleen voor het sym blok is weinig snel spul voor te vinden.. Maar voor lange afstanden wel de beste deal bij deze..


De kisbee is een budget scootertje van peugeot.. En heeft hier een daar zo ze plus als min punten.. Heb er zelf eentje staan als 2de scooter voor nood gevallen)

De voordelen zijn vooral de grootste benzine tank van alle chinees achtige scooters, plus deze is van kunstof.. Dus geen roest benzine in de tank.
Het is verder een hele fijne scooter tussen goedkoop en toch nog een beetje kwaliteit.. Het is bij deze een paar tredes hoger dan de v-clic..

Vooral de kappenset is erg goed te noemen voor een chinese scooter (zowat hetzelfde als van een new vivacity..
Verder het blok is verder prima als je hem goed onderhoud.. Het heeft hier en daar wel wat aandacht nodig, i.v.m roest en overige corrosie.
Het is een licht (voor 4takt begrippen) en een aardig laag scootertje (kleiner dan de new vivacity) Hierdoor ideaal omdat hij makkelijker op te bergen is. Een ander voordeel is dat onderdelen en 2ehandse onderdelen heel erg makkelijk aan te komen zijn, en snel zijn andere onderdelen van chinese scooters hier op te gebruikt.

Het nadeel zit hem vooral op de afwerking in de fabriek dat vele malen beter kan... Vooral bij de oudere modellen zijn de frames erg bijzonder slecht gelast. Alsof dit door een jeugdigd iemand is gedaan zonder ervaring.. Ook de frames zitten in een hele slecht verf of coating..
Na 8000km zit er overal al roest op het frame ect.. En de schroeven die ze gebruiken komen echt uit een derde wereld land..
Het zijn wel sterke schroefen, maar ze zijn niet echt bestand tegen langdurig in contact staan met weers onvloeden.. En hier en daar wilt er wel eens een schroefje of boutje flink aan het roesten zijn.

Andere plus is wel dat de motor blokjes heel erg makkelijk op te bouwen zijn. Krukas kan je met de hand zo monteren als je dit met beleid doet.


En de kymco agillity.. Zit een zelfde soort blok onder als bij de kisbee.. verder geen ervaring mee. Maar zal vast net zo gaan roesten als de rest.



Omdat je gaat studeren en je weinig onderhoudskosten wil, raad ik je liever een van de syms aan..

Zou dan niet voor de sym fiddle 2 gaan, maar voor de sym fiddle II S

Eerste heeft chinees blok, die met de S heeft het originele sym 6 deukjes blok.
Andere opties is de Orbit II (wel opletten of hier echt het sym blok onder zit.)

sym.JPG
 
Hoi, Ik rij zelf op een sym orbit 1, min of meer vegelijkbaar met de 2.
Ik ben vol lof over mijn scooter. Het is geen straaljager maar gewoon goed!
Onderhoud is ook netjes betaalbaar.

Nu het minpuntje: mijn sym orbit 1 is een compacte scooter waarbij ik soms denk "hmmm wel een kleine scooter" ik benoem dit omdat ik 1,70mtr ben. Een maat van mij is bijna 1,95 maar als hij op mijn scooter rijd gaat het allemaal net en eerlijk gezegd ziet het er gewoon niet uit. ;)

Ik bedoel dit zeker niet stom maar het iets wat je in je achterhoofd mag houden.

Daarom geef ik je hetzelfde advies: gewoon bij de dealer kijken, interesse tonen,proefritje en klaar.
 
Back
Top