Binnenkappen spuiten

Multivar

Certified 2kw+ member :P
Ik wil mn binnenkappen spuiten , want na 3 jaar zijn ze niet de meuiste meer 8)

Nu wil ik ze niet glimmend hebben maar gewoon mat zoals ze vanuit de fabriek geleverd worden, hoe ken ik dat het beste aanpakken :?

Ik heb vroeger wel eens bumperzwart gebruikt om een bumpertje op kleur te brengen (was vergrijst door de zon), maar vraag me af of dat goed gaat houden op de treelplank etc :)

kortom tips needed +ralf+
 
Advertisement - register to remove this

tjah, gewoon goed schuren en ontvetten. Dan een kunststof hechtprimer gebruiken, na goed geschuurd te hebben. Liefst echt helemaal gladschuren, beenkappen zijn vaak 'grof'en daar hecht de verf soms minder aan. DAn gewoon matspuiten, en het liefst ook nog matte blanke lak, omdat dit goed beschermt. Anders heb je kans dat als je je voeten erop zet, er direct lak af is..
 
mastervanloon said:
goeie mikkel:) ben je wel van al het gezeik af natuurlijk, of je laat je beenschild coaten, dat heb ik ook al wel eens gezien volgens mij

Alleen metalen voorwerpen kun je coaten, plastic kun je vergeten dus....
 
Dickozzz said:
Alleen metalen voorwerpen kun je coaten, plastic kun je vergeten dus....
Hier is er een bedrijf die (sommige) plastics kan coaten. Die worden dan 'beschoten' met negatieve elektronen zodat de coating eraan kan hechten.

Als je binnenkappen dof zijn kun je zo'n speciale wax halen voor binnenkappen (eigenlijk voor bumpers :p ). Ik heb er van turtlewax en ze zijn weer mooi zwart zoals nieuw :)
 
Je hebt ook bumperspray, maar dashboardspray werkt ook prima :)

En als je je zadel dan ook nog es mooi zwart wilt laten blinken, gebruik dan interieurspray voor lederen spullen ;)
 
jeroenvankimmenade said:
heb je daarwat meer info over?
Ik neem aan over die coating?

De reden waarom vroeger enkel metaal kon gecoat worden is niet omdat het in een oven moet, maar omdat hetgeen gecoat moet worden elektrisch geleidbaar moet zijn. Dit omdat het coatpoeder positieve ionen bevat en dit hecht vast aan de negatieve ionen in het metaal.

Om een niet-geleidbaar opppervlak te coaten, maken ze het dus geleidbaar dmv een ionenkanon; Dit 'schiet' negatieve ionen op bv je binnenkappen zodat deze negatief geladen worden. Zo kan het positief geladen coatingspoeder zicht vasthechten.

Voor alle duidelijkheid, ik heb hier totaal geen ervaring mee. Heb het enkel eens gelezen op een website van een bedrijf ;)
 
InsaneMalebrain said:
Je hebt ook bumperspray, maar dashboardspray werkt ook prima :)

En als je je zadel dan ook nog es mooi zwart wilt laten blinken, gebruik dan interieurspray voor lederen spullen ;)


word je zadel ook lekker glad van...... :X
 
potje valma plasticshine of zoiets doet wonderen, kappen worden er super mooi van. kun je ook je banden mee insmeren, dan lijken ze weer als nieuw (de zwarte kleur)
 
Hallo allemaal ik heb een scooter aangeschaft maar de kappen waar niet de mooiste meer helemaal verkleurd door de zon. Ik heb echt wel 4 a 5 middeltjes gebruikt en niks hielp. Ik heb een verfbrander gekocht bij de action ( 8 euro ) en echt niet normaal wat ik daarmee heb bereikt zie foto's.

De kappen zijn grijs is ervoor en zwart erna. Ik zou zeggen oordeel zelf
 

Attachments

  • 20200518_201926.jpg
    20200518_201926.jpg
    158.9 KB · Views: 38
  • 20200523_132234.jpg
    20200523_132234.jpg
    184.9 KB · Views: 38
  • 20200518_204317.jpg
    20200518_204317.jpg
    365.6 KB · Views: 39
  • 20200523_185756.jpg
    20200523_185756.jpg
    230.5 KB · Views: 39
  • 15903393787518263487439662434073.jpg
    15903393787518263487439662434073.jpg
    137.1 KB · Views: 40
  • 15903394082695239556011492855999.jpg
    15903394082695239556011492855999.jpg
    290.5 KB · Views: 37
Hallo allemaal ik heb een scooter aangeschaft maar de kappen waar niet de mooiste meer helemaal verkleurd door de zon. Ik heb echt wel 4 a 5 middeltjes gebruikt en niks hielp. Ik heb een verfbrander gekocht bij de action ( 8 euro ) en echt niet normaal wat ik daarmee heb bereikt zie foto's.

De kappen zijn grijs is ervoor en zwart erna. Ik zou zeggen oordeel zelf

wel daarna weer coditioneren met bijvoorbeeld wd40 anders zijn ze over paar weken weer terug bij af.
 
Ja ik heb daar ander spul voor namelijk Valma A30s Plastischine 250 ml. Die werkt super beetje van opsmeren en goed uitsmeren en dit is t resultaat. Maar met wd40 hoe doe je dat dan in een doekje spuiten??
 
wel daarna weer coditioneren met bijvoorbeeld wd40 anders zijn ze over paar weken weer terug bij af.
Zelf gebruik ik siliconen-spray voor deze kappen.
Is wat vettiger dan WD-40.
Moet het wel om de zoveel tijd gebruiken...

Ik heb een verfbrander gekocht bij de action ( 8 euro ) en echt niet normaal wat ik daarmee heb bereikt zie foto's.
Een verfbrander gebruiken is een hele oude truck, maar zeer effectief !!!
De kappen zien er weer als nieuw uit...
Wanneer je de kappen inspuit met WD-40, zoals @Melvin89 al zei, of met siliconen-spray, moet je dit NIET op de voetenplank gebruiken...!!!
Dan wordt het te glad en slippen je voeten alle kanten op.
Ik spreek uit ervaring !
Wat je op de voetenplank kan gebruiken is: zwarte schoensmeer.
Klinkt raar, maar werkt wel.
Nadeel is dat deze na een paar wasbeurtjes of een flinke regenbui verdwenen is...
 
Back
Top