binnenkappen spuiten van een sr???

srracer11

Well-Known Member
Mensen,

Ik kan op 1 of andere manier niet posten in het spuitgedeelte vandaar hiero.

Ik wil de kappen van me sr gaan spuiten buitenkappen is geen probleem gaat prima

Maar de binnekappen ik zou graag een voorbeeld hebben hoe ik moet beginnen er zit nog verf op de ene zegt namelijk ja schuren ontvetten schuren plastic primer etc.
De ander zegt weer nooit schuren komen van die haartjes en word het echt lelijk.
Wat is nou waar en hoe kan ik het,het beste doen?

Hoop op goed bericht,


Mvg,

Srracer11
 
Advertisement - register to remove this

Ik ben met exact hetzelfde bezig ;)

Het is idd nogal een vaag verhaal, de ene persoon zegt dat je het gewoon kan schuren, de ander weer van niet. Ikzelf ben momenteel bezig met het grof schuren van de batterijkappen (zij- en sleutelkap), het beenschild schuur ik dan weer lichtjes voor het in de filler gaat.

Ben ook benieuwd naar de mening van sommige spuiters op dit forum, over het spuiten van kappen met zulke structuur.
 
Ja want heb ook een neos gehad en daar dee ik de binnenkappen ook keer van spuiten en begon dus met korel 150 omdat er nog verf op zat en was de verf er af.

Ging ik ontvetten en weer schuren met 240 en kwamen er idd allemaal van die haartjes wat je echt moeilijk weg krijgt!
Dus wil nu eerst wel ff goed advies(A)
 
Mijn boerenverstand zegt dat als je iets met structuur schuurt, je alleen de topjes van de structuur schuurt. Dus feitelijk heb je de kap "totaal niet goed geschuurd" dus zal het lastig zijn voor de verf om te hechten.

Verder heb ik nog geen mooie gespoten binnenkappen gezien (die niet glad gemaakt waren). Aangezien het normaal de originele kleur van het materiaal is wat de kleur geeft, ziet spuitwerk er vaak niet uit (mede omdat je daar met je voeten zit en het dus zo weer los laat).
 
Idd, ik snap echt niet dat mensen dat doen. Het ziet er niet uit, poets gewoon je originele zwarte binnenkappen netjes op, krijg je een veel mooier geheel en een mooi contrast met de lakkleur.
 
Idd, ik snap echt niet dat mensen dat doen. Het ziet er niet uit, poets gewoon je originele zwarte binnenkappen netjes op, krijg je een veel mooier geheel en een mooi contrast met de lakkleur.

Dat klopt, maar de kapjes waar ik aan bezig ben waren al gespoten. Daarom wil ik ze wat verder bewerken en later herspuiten ;)
 
Mij het zelfde verhaal ,
Heb net de binnekappen binnegekregen waren al zwart maar heel lelijk enzo en beenschild zat nog in de primer vandaar.

Wat je zegt klopt niet van binnekappen lelijk als ze gespoten zijn als je goed doet worden ze echt wel mooi!
Maar de vraag is hoe moet je schuren? spuiten is geen probleem maar het schuren zo glad krijgen als de buiten kappen zonder dat er van die haartjes zeg maar in komen???
 
Eerst met vrij grof schuurpapier alle structuur eruit schuren totdat alles er helemaal uit is.
Dan gewoon met steeds fijner schuurpapier gaan schuren, dan gaan die haartjes vanzelf weg.

Belangrijkste is dat je echt alle structuur eruit schuurt, overal waar dat nog zit zal de verf niet of heel slecht hechten.
 
Oke maar wat bedoel je met structuur?:$
Ik zou echt niet weten wat je daarmee bedoelt?
Maar krijg je met grofe schuurpapier ook niet hele diepe krassen dan?

mvg
 
Je kan dat toch zien/voelen. Weet je nou werkelijk niet wat structuur/textuur is? Vraag het iemand in je omgeving eens..

Die binnenkap is toch niet GLAD van binnen, zit toch een 'werkje' in, een structuur dus.. die moet je helemaal wegschuren als je die kap wil spuiten.

Je bent waarschijnlijk beter af met het verwijderen van de verf die er nu op zit en dan de originele materiaalkleur terug te brengen. 10x sneller en een stuk mooier resultaat. Die verf moet er hoe dan ook af, of je nou gladschuurt en spuit of niet, so..
 
Als je het wilt netjes wilt spuiten moet je dus eerst de kappen kaal schuren (= textuur eruit schuren > veel werk). Dan kun je nog bedenken hoe lang de lak blijft zitten omdat je je voeten neerzet op je binnenkappen (neem ik aan :p).
 
beenschild enzo zet je voeten toch niet neer:p
nee maar ga het wel ff proberen op de manier van heel grof tot er geen haartjes meer te voorschijn komen en dan steeds fijner korrel

en wie weet er wat van de lak van aprilla ik had kapjes gekocht waren zwart gespoten maar zag allemaal puntjes zitten zeg maar dus ik dat zwarte eraf schuren zie ik allemaal ruitjes is dat de orgi kleur van aprilla zoja is dat dan geen folie want niemand kan kleine blokjes spuiten:p

grt
 
Die ruitjes zijn de texturen van de kapjes rond de batterij en ook een deel van de underseat heeft deze textuur. Het is geen folie oid, gewoon het oppervlak van de kap.
 
ooei das klote moet ik dat ff glad schuren
maar de binnekappen zit nu al verf op zwart als ik dat mat schuur en dan een andere kleur over heen spijt hecht dat goed? en word dat zelfde resultaat als over de primer heen spuiten??
 
Dat is dus waar we het de hele tijd over hebben, die "kleine blokjes". Dat is de textuur van het materiaal..........

Nee dat hecht niet goed want de kleur die er nu op zit is al niet goed aan de kap gehecht, dus ook al hecht jouw spuitwerk goed aan de oude verf, dan zit het geheel nog steeds niet goed aan de kap gehecht. Gehecht gehecht
 
Back
Top