binnenkappen aerox spuiten

bigwilco

Well-Known Member
hallo,,

ik wil mijn binnekappen van mijn aerox wit gaan spuiten..

kan iemand hier neer zetten hoe ik dat moet doen ik bedoel wat ik moet schuren van te voren en wat ik allemaal nodig heb..


want ik heb wel gelezen dat je ze niet hoeft te schuren in het begin maar pas als er een laag opp zit en met welke korrel moet ik dat dan doen??

en die plank waar je de voeten op zet die is helemaal geribbelt maar die kan je dan tog niet goed schuren ?? hoe moet ik dat dan weer doen>?

help me even op weg...

alvas bedankt gr.
 
Advertisement - register to remove this

Zo kun je de kappen het best voorbehandelen/spuiten. Kijk voor verdere info ff in het Alles over scooter spuiten topic.

Binnekappen spuiten:

- matteren met paars Scotch Brite matje (eventueel wat water erbij als er vuil op de kap zit)
- ontvetten
- 1 dunne laag kunstofhechtprimer
- 2-3 lagen spuitplamuur
- glad schuren met korrel 500
- ontvetten
- kleurlak
- blanke lak
 
ja als ik op dat alles over scooter spuiten topic kijk dan zie ik alleen over auto's en buitenkappn van scooters..

en hoe moet k da ontvetten en waarom met paarse scotch brite mat??
 
Nou ik heb even in het scooter spuiten topic gekeken voor je, en er staat wel wat over in, en ik vind het ook wel een goed advies;

schuren op het begin zou ik niet aanraden
ik maak ze schoon

doe plastic primer
dan 3 lagen filler/grondlak
dan schuren tot het glad is
dan laag grondlak
dan de kleur
en blanke lak

ga je eerst schuren word het kunststof rafelig.
 
Ik had ook het bovenstaande gedaan. Alleen van te voren met een schuurspons en groene zeep 'geschuurd'.
M'n vader is spuiter en zei dat we he tzo gingen doen. Het is iniedergeval erg strak geworden.
 
ik wou ze

1: eerst schoon maken,

2: daarna ontvetten met wasbenzine,

3: daarna kunstof primer (of moet het plastic primer zijn??)

4: daarna 3 lagen filler

5: daarna schuren tot het glad is.. (met welke korrel??) en die delen waar je de voeten opp zet zijn tog heel erg bobbelig..?? hoe moet ik dat dan doen??

6: daarna nog een laag filler

7: daarna 2 lagen kleur.. ( moet ik dan hoogglans wit hebben??)

8: als laatste nog 1 laagje blanke lak..

Kan iemand ook nog ong. zeggen hoelang het moet drogen??
 
heb je er foto's van dan??

binnenkaprf1.jpg

bild0037fx5.jpg
 
Back
Top