bij nat weer luchtfiter vol met water

Gilera Ice
70cc polini gietijzer
17.5mm dellorto
malossi vario groene drukveer


Beste,

iedere keer als ik met mijn scooter door regenval of gewoon naar het regen rijdt op natte weg dek heb ik binnen de kortse keren me luchtfilter vol water zitten.
als het weer zo ver is merk ik het omdat ik dan geen volgas meer kan geven.

luchtfilter is niet gebroken of iets dergelijks en sluit gewoon fatsoenlijk af. wel is hij ontgrenst zou het misschien daar door komen? om de carburateur/ spruitstuk zit wel nog een afdekking maar het wordt toch nat want aan de binnen zijde zit gewoon net zoveel modder als aan de buitenkant. komt het misschien juist door die kapje omdat dan het water daar is blijven spatte en dus makkelijker opgezogen kan worden via het ontgrensde gedeelte?
 
Advertisement - register to remove this

Wat voor type luchtfilter gebruik je precies. Heb je daar misschien een afbeelding van?

Ik denk dat als je luchtfilter gewoon dicht is zeker bij het draaien van de motor kleine deeltjes water naar binnen kan zuigen.
Dit water zal dan allemaal in de filterbox terecht komen.

Bij openlucht filter is het een ander probleem. Die zijn namelijk niet bedoeld om er in de regen mee te rijden.
 
Wat voor type luchtfilter gebruik je precies. Heb je daar misschien een afbeelding van?

Ik denk dat als je luchtfilter gewoon dicht is zeker bij het draaien van de motor kleine deeltjes water naar binnen kan zuigen.
Dit water zal dan allemaal in de filterbox terecht komen.

Bij openlucht filter is het een ander probleem. Die zijn namelijk niet bedoeld om er in de regen mee te rijden.
nee het is gewoon een standaard luchtfiltertje.
Post automatically merged:

Heb je een spatbord boven je wiel dat voldoende beschermd tegen opspattend regenwater? Anders is de kans groot dat je luchtfilter daar het water aanzuigt.
nee niet echt helemaal over het wiel. zit alleen een kap boven op het blok ( over carburateur en stuk over luchtfilter) dus waar hij lucht aanzuig zit onder de kap. maar er komt daar toch water want er zit iedere keer net zo veel modder spatten als aan de buiten kant van het kapje
Post automatically merged:

Meen me nog te herrineren dat er tussen de 2 delen van je filter behuizing een soort pakking zat. Misschien ff checken of die is gescheurd
bij mij zit er helemaal geen pakking. ze lappen over elkaar heen dat wel
 
Back
Top