Bij mist/koud weer Stotteren/inhouden

Beste lezers,

Daar ben ik weer, wederom een dingetje met mijn Aerox uit 2007. Nu het koud is en het mistig wordt rijdt mijn scooter echt slecht. ik krijg hem lastig gestart, hij blijft niet stationair rijden en houdt in/stottert. bij optrekken stottert de scooter ook enorm. hij rijdt normaal 52 maar gaat nu niet harder dan 45 en houdt constant in. ik heb de bougiedop en bougie al vervangen. zodra het weer warmer wordt dan doet ie dit niet meer. ik kan dus in de ochtend niet fatsoenlijk rijden maar smiddags wel. iemand ideeen? de symptomen komen erg overeen met die van een defecte choke.

Aerox 2007
Sproeier 72
STD uitlaat
STD luchtfilter
12mm carb
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Eerst zou ik kijken of je choke werkt zoals massimouki aangeeft , en kijk de afstelling na .
Bij kouder weer is er een hogere lucht vochtigheid , wat vaak werkt is een ander octhaan gehalte Benzine .. Zelf tank ik BP Ultimate (Ron 98), of Shell V Power.
Een andere oplossing kan zijn : een andere hittegraad Bougie.
 
Eerst zou ik kijken of je choke werkt zoals massimouki aangeeft , en kijk de afstelling na .
Bij kouder weer is er een hogere lucht vochtigheid , wat vaak werkt is een ander octhaan gehalte Benzine .. Zelf tank ik BP Ultimate (Ron 98), of Shell V Power.
Een andere oplossing kan zijn : een andere hittegraad Bougie.
Ik tank nu 95. Ik heb een elektrische choke en heb toevallig nog een vervangende elektrische choke liggen hier dus die ga ik aansluiten zo.

Dit is mijn bougie na 30 min rijden. Hij rijdt trouwens zonder te stotteren TOTDAT je 45 rijdt, dan gaat ie stotteren:
 

Attachments

  • 37DA9148-9CB3-4EDD-A25F-F732F6AE900F.jpeg
    37DA9148-9CB3-4EDD-A25F-F732F6AE900F.jpeg
    151.8 KB · Views: 19
Ik tank nu 95. Ik heb een elektrische choke en heb toevallig nog een vervangende elektrische choke liggen hier dus die ga ik aansluiten zo.

Dit is mijn bougie na 30 min rijden. Hij rijdt trouwens zonder te stotteren TOTDAT je 45 rijdt, dan gaat ie stotteren:

De bougie is aardig zwart. Neem een kleinere sproeier, dit zou het gestotter weg moeten halen.

Betreft het lastig starten durf ik weinig over te zeggen. Misschien dat je choke niet goed werkt. Probeer die vervangende een keer met een kleinere sproeier en kijk dan even hoe die rijdt.
 
Eergisteren heb ik mijn luchtfilter(huis) helemaal schoongemaakt en een sproeier 68 geplaatst ten plaats van 72. Dit keer stotterde hij bij 49-50 ten plaats van 45. dit kan ook te maken hebben met het feit dat er iets minder mist aanwezig was. Origineel hoort er een 62 in dus ik ga dit ook nog proberen... heeft iemand misschien nog een idee waar het anders aan kan liggen? misschien bobine?

Misschien belangrijk om toe te voegen: scooter is momenteel compleet begrenst... dus prop en vario in originele uitlaat. alle pakkingen zijn inmiddels ook vervangen en het luchtfilterhuis sluit netjes aan/zit dicht.
 
Eergisteren heb ik mijn luchtfilter(huis) helemaal schoongemaakt en een sproeier 68 geplaatst ten plaats van 72. Dit keer stotterde hij bij 49-50 ten plaats van 45. dit kan ook te maken hebben met het feit dat er iets minder mist aanwezig was. Origineel hoort er een 62 in dus ik ga dit ook nog proberen... heeft iemand misschien nog een idee waar het anders aan kan liggen? misschien bobine?

Misschien belangrijk om toe te voegen: scooter is momenteel compleet begrenst... dus prop en vario in originele uitlaat. alle pakkingen zijn inmiddels ook vervangen en het luchtfilterhuis sluit netjes aan/zit dicht.

Als er origineel een 62 in hoort en je hebt hem origineel dan zou ik in die richting gaan zoeken. Dat zal je stotter probleem wel oplossen.
 
Back
Top