Bij 45 km/h begint die te stotteren en knalt de uitlaat

Bailey

Well-Known Member
Hoi,

Ik heb een Honda SFX. Nou rijdt die prima tot aan de 45km/h daarna begint die te stotteren (wil wel vooruit maar kan niet) en komen er knallen met vlammen uit de uitlaat. Zelf denk ik dat dit aan het mengsel ligt, maar dit weet ik niet zeker kunnen jullie me er misschien verder mee helpen of in ieder geval andere opties geven. Hoor het wel

Gr Roel
 
Advertisement - register to remove this

Klinkt als de toerenbegrenzer. Heb je de varioplaat er nog in zitten? Heb je de originele cilinder er nog in of een andere? Haal de varioplaat er maar eens achter weg (bruin rond ding wat aan de achterkant van je vario bevestigd zit met 3x sleuteltje .. 8 geloof ik) dan zal je geen overtoeren hebben en hem dus ook niet in de toerenbegrenzer jagen (die in de CDI zit)
 
Klinkt als de toerenbegrenzer. Heb je de varioplaat er nog in zitten? Heb je de originele cilinder er nog in of een andere? Haal de varioplaat er maar eens achter weg (bruin rond ding wat aan de achterkant van je vario bevestigd zit met 3x sleuteltje .. 8 geloof ik) dan zal je geen overtoeren hebben en hem dus ook niet in de toerenbegrenzer jagen (die in de CDI zit)


hoi,

Ik ben er achter gekomen dat het echt aan het mengsel ligt. Nou weet ik alleen niet hoe ik die af moet stellen. zou je dat zo weten??
 
Ik heb het gehele moterblok omgezet van een andere honda sfx (oude). maar de kabels van de nieuwe gebruikt. maar nu geeft die dus dit resultaat... :S verder trekt die wel goed op. en als ik net een goed stuk gereden heb en dan de bougie kijk dan is die nog gewoon bruinkleurig dus aan het mengsel ligt het niet toch?? ( sorry lodyx) Nu zat ik nog te denken kan er bij de ontsteking iets misgaan?? zo ja hoe stel ik die af?? alle hulp is welkom want ik weet het niet meer ;) Hoor het wel. alvast bedankt
 
Zit er nou wel of niet een originele cilinder op? En wat voor uitlaat? Waarschijnlijk is je probleem al opgelost als je de varioplaat eruit haalt dus doe dat eens, als het niet helpt ga je in elk geval een paar km/u sneller (en als je hem terugplaatst ga je weer langzamer mocht je dat willen)
 
ken ook zijn dat tie een te late ontsteking heeft, of ergens valse lucht trekt bij de inlaat......dat krijg je ook knallen uit de uitlaat.
die NIET verbrande brandstof gaat dan in de uitlaat zitten bijv. en de ontbrande brandstof steekt dan ook die andere aan waardoor je dus een knal/plof krijgt.....beetje vreemd uitgelegt, maar dit klopt wel tog?
 
ken ook zijn dat tie een te late ontsteking heeft, of ergens valse lucht trekt bij de inlaat......dat krijg je ook knallen uit de uitlaat.
die NIET verbrande brandstof gaat dan in de uitlaat zitten bijv. en de ontbrande brandstof steekt dan ook die andere aan waardoor je dus een knal/plof krijgt.....beetje vreemd uitgelegt, maar dit klopt wel tog?


Weet je ook hoe je dit af kan stellen?? Want dan wil ik dat proberen, omdat mijn vader (vroeger veel gesleuteld aan scooters) ook zegt dat het aan de ontsteking ligt
 
Zit er nou wel of niet een originele cilinder op? En wat voor uitlaat? Waarschijnlijk is je probleem al opgelost als je de varioplaat eruit haalt dus doe dat eens, als het niet helpt ga je in elk geval een paar km/u sneller (en als je hem terugplaatst ga je weer langzamer mocht je dat willen)

Alles is origineel, Ik ga eerst met de ontsteking proberen, omdat ik geen gereedschap heb om de varioplaat ertussenuit te halen:) Hij hoeft na de hand iig niet meer langzamer dan :p
 
Back
Top