Big bore 77cc koppakking

The doctor

New Member
Beste mede-tuners,

mijn scooter tijdperk ligt al ruime decennia achter mij.
Maar ik heb mijn Aerox nog wel.

Enige jaren geleden reed ik er op toen de koppakking het begaf. Onlangs een nieuwe gemonteerd, en die begaf het na 6 km weer.

Het betreft een minarelli hor. LC
Big bore 77cc Malossi
En de nodige (nu niet relevante) aanpassingen.
Leverde destijds 23,7 pk

nu heb ik wederom een nieuwe (malossi) pakkingset klaarliggen, maar ik ben op zoek naar DE tip, waardoor de pakking heel zal blijven.

beide keren is de rubberen pakking (tussen de binnenkop en de cilinder) gewoon doormidden gebroken/gescheurd.

Hoe zou het kunnen dat dit gebeurt?

Had het willen posten in gevorderden maar dat kan ik nog niet, net geregistreerd.

Alle oude forums (uit mijn tijd) bestaan niet meer :(
Alvast dank voor het mee denken.

mvrgr
The Doctor
 
Advertisement - register to remove this

Is het twee keer op dezelfde plek gebeurd? Hoe ziet het vlak waar die scheurt eruit? Enige wat ik me kan bedenken is dat er een scheurtje in zit of je afdichtvlak niet meer zuiver is waardoor er compressie/druk bij de afdichting kan komen en hierdoor scheurt.

Verlies je ook koelwater wanneer dit gebeurd?
Als je motor draait bouwt hij als het ware druk op in je koelsysteem en zo kan je koelwater verliezen.
 
Misschien dek van cilinder en of vlak van cilinderkop misschien niet vlak genoeg. Dan drukt hij waarschijnlijk op een bepaalde plek dus harder.
 
Dank voor de reacties. Ga hem eerdaags open maken, zal er eens kritisch naar kijken. Ik laat het hier nog weten.

Hij bouwt indd druk op in het koelsysteem
 
Wellicht je cilinder en kop even laten vlakken om zeker te zíjn van een goede afdichting.
Weet alleen niet hoeveel ze er max. Af kunnen halen totdat de zuiger de cil. kop gaat raken of te weinig ruimte heeft
 
Back
Top