This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Big afstelprobleem!!!

Aeroxrulezz

HTC Tuning
ej nu heb ik ff een dik afstelprobleem: ik krijg m'n scooter niet fatsoenlijk afgesteld.

Ik heb al van alles geprobeerd: drukveer, rollen, doppler achterpoelie en met die krijg ik 'm ook nie fatsoenlijk.:?

het zit dus zo: met doppler achterpoelie trekt ie in 't begin goed en gaat dan steeds meer toeren draaien totdat die er zoveel draait dat ie bijna nie meer vooruit komt. Mijn top is dan ongeveer 70-80 dan.:'(

zonder dopppler achterpoelie: in het begin iets te veel, dan dipje, dan weer vet veel toeren draaien net als met die achterpoelie en ga dus weer ongeveer 70-80.:'(

Wie weet er hier de oplossing voor om dit fatsoenlijk te krijgen??

zie profile voor setup
 
ja maar ik heb er al iets zwaardere ingedaan maar dan is de dip nog groter als ik zonder doppler achterpoelie rij, en dan gaat ie daarna weer toeren draaien:?
 
Voor wat ik allemaal al "geleerd" (gelezen en ervaring) heb, denk ik dat het de drukveer is. Eerst trekt hij goed (trekveertjes zijn goed) dan krijgt ie een dipje ""Versleten drukveer"" en dan gaat hij langzaam door.....

misschien NIEUWE drukveer???


Suc6 iig!

Groeten Geert-Jan


PS ik zeg nieuwe omdat je misschien 2ehandse of andere troep gebruikt.... maar je kunt ook zeggen dat ik uit me nek zit te lullen....
 
Dit is echt een vaag probleem... Gare vario? Zooi niet goed ontvet? V-snaar flink gaar? Als je 80 rijd @Aerox-teller met een Hebo Alu, zit je er wel heel ver naast...
 
ik weet wel dat dit laag is en die top zou ik wel omhoog kunnen schroeven met wat zwaardere rollen maar dan heb ik in 't begin weer vage dips

en aan m'n drukveer ligt 't niet, die hebo drukveer is net nieuw en ik heb er al een evo drukveer in gedaan maar toen deed ie 't zelfde :?

en m'n vario is net nieuw, net zoals v-snaar enz. zooi is ook goed ontvet
 
maar m'n zuiger zit dus niet verkeerd

ik had dit probleem trouwens net nadat ik m'n koppeling uitgeleend had. Ik deed 'm d'r weer in en vanaf toen begon hij veel toeren te draaien op 't eind.
er zat trouwens een rubbertje rond een van die pinnetjes in je achterpoelie......

weet niemand wat dit is en/of waar dit aan kan liggen??
 
Last edited:
Zoals bekent onder velen is de polini vario nou niet echt super, als ik jou was zou ik eens een keer een andere vario proberen. Het is zowieso niet normaal dat je 2,6 grams rollers gebruikt in die vario...

Als ik het moest maken: Hebo vario, 3,2 grams rollers en een polini evo drukveer...

Je kunt ook een 15 graden ramplaat proberen, heb ik ook gedaan bij een scooter met polini vario die ik pas heb afgesteld en daarbij werkte het perfect, dipjes wg en mooie eindsnelheid op niet al te hoge toeren...

Je komt toch uit Helmond??
PM me maar ff, ik heb er nog 1 liggen (zo'n ramplaat)
 
eehmm ik heb al een hebo vario, 3,2 gram rollen geprobeerd en evo drukveer ook. En 't blijft nog steeds:?

ps: ik kom uit heikant dat ligt in 't zuiden van zeeland