Ik heb net gezegd dat dat me niet heelVolgens mij bestond bidalot eerder dan yasuni.
Zou eerder zeggen dat yasinu hierin de copy-cat was.) Verder heeft yasuni goed verdient aan hun uitlaten.. Want die zijn afgelopen jaren best heel veel van verkocht.
Ja, daarom probeer ik het ook op een forum als deze. En yasuni kennis hebben ze tegenwoordig wel maar ik ben geïnteresseerd in die Bidalot reacties aangezien ik zelf een Bidalot terugloop heb liggen. Vgm al rond 2000 gestopt met produceren dus!Weet dat een Yasuni Z een schotten uitlaat is, en meer gemaakt voor standaard cilinder of een laag toerige 50cc cilinder.
Yasuni R is meer een open uitlaat zonder schotten en doet het beter op een laagtoerige 70cc cilinder even als een 50cc laag toerig cilinder.
Daarna komt waarschijnlijk de C16 die meer voor mid toerige 70cc cilinder zijn.
En de rest ben ik er niet zo mee bekend, is een generatie ver na mijn tijd.. (toen was ik eigenlijk allang klaar met teruglopers.)
Ik denk overigens, van die generatie waarvan je deze info wilt hebben, al lang een auto rijden en dit alles allang achter zich gelaten hebben.
(maar proberen kan je altijd)
Mijn moeder kan wel Frans, maar ik niet. Dankjewel voor de infoAls je een beetje Frans kan spreken, kan je die info misschien beter aan bidalot zelf vragen of ergens op een Frans scooter race forum
Bidalot word in Frankrijk meer gebruikt dan Yasuni.. Meeste van de oude users van dit forum zal je niet veel meer hier online van zien.
Of probeer de info eens bij DDL tuning te krijgen.. Die zitten al een lange tijd in het race vak.. Die gozer zou je best wel wat meer kunnen vertellen. (en denk wel zeker meer over die Yasuni C uitlaten)
De gebruikte merken waren kwa ratio meer (bidalot) 1:5 (yasuni) hier in NL
Ja alleen de oude rotten zullen dit forum wel niet zien denk ik. Ik ben morgen bij de werkplaats dus dan maak ik een foto!Misschien eens een Foto van die uitlaat sturen , de oude Rotten weten wel welke het is , en wat het is .
Kom maar op met die fotos, Bidalot en Yasuni hebben vooral de namen van hun uitlaten van elkaar gejat of geleend net hoe je het wil noemen. Opzich niet zo heel raar aangezien ze uit dezelfde fabriek komenJa alleen de oude rotten zullen dit forum wel niet zien denk ik. Ik ben morgen bij de werkplaats dus dan maak ik een foto!
Oke en dat weet je zeker. Want de gene van wie ik hem kocht zei dat het goed ging onder hoogtourige 70cc en echt snel liep! Hoe kan ik het hier aan herkennen?Ondanks dat het lijkt dat die flens door de slechtziende stagair is vast gebakken kun je er nog wel wat van maken. De bidalot versie van een Yasuni Z
Oke en dat weet je zeker. Want de gene van wie ik hem kocht zei dat het goed ging onder hoogtourige 70cc en echt snel liep! Hoe kan ik het hier aan herkennen?
Dsn zal dat het zijn. Hebben jullie een idee van de andere uitlaten?Het heeft erg veel weg van de Bidalot S1R uitlaat voor Minarelli Hori...
Het is nogal moeilijk te zien aangezien deze zwart gespoten is en een andere demper heeft.
Wat dat betreft heeft bartj een goed punt en waarschijnlijk gelijk...
Aangezien deze uitlaat voorzien is van een vaste flens (vastgebakken door verkeerde montage) is deze uitlaat totaal niet geschikt voor hoog toerige cilinders! Meer Yasuni Z of stage 6 replica die puur voor standaard 50cc cilinders zijn ontwikkeld.
Enkel de uitlaten met een losse flens zijn bedoeld voor de wat brutere type cilinders.
Die van Metrakit waarbij de demper onderlangs loopt is al best een oudje en word tegenwoordig niet meer gemaakt voor zover ik weet.
Maar ook deze uitlaat is ontwikkeld voor standaard 50cc tot laagtoerige 70cc cilinders zoals bijv. de DR70 of Malossi sport 70.
Staan er nog meer tussen?
Ik zie alleen de Bidalot en die van Metrakit!
Sorry ik zit ook in de crossmotor uitlaten ik ben t ff kwijt. Idd veren en een losse flens ja! ExcusesIk zie anders nog steeds een vaste flens i.c.m. een dun uitlaatbochtje...
Een losse flens is iets heel anders.
Ter voorbeeld: https://www.m2trading.com/nl/websho...tm_term=4587093794952615&utm_content=uitlaten
De uitlaatbocht heeft dan ook een grotere diameter en wordt op de plek gehouden door uitlaatveren..
Ter voorbeeld: https://allesvoorscooters.nl/veer-uitlaatbocht-oem-55mm-voor-minarelli-am6-originalauspuff-vervangen-door-34374/?msclkid=d9b2ef80ce1814a36d318c6d87b29b03&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=Shopping&utm_term=4585719405441965&utm_content=Hoge marge
Je haalt waarschijnlijk wat dingen door elkaar wat betrekking heeft op de demper of??
Ik zie alleen wel een grote dikke uitlaat en een randje op je cillinder aansluiting. Dus ik dacht misschien is dit een iets snellere 70cc pijp dus middel/hoogtourige uitlaatIk zie anders nog steeds een vaste flens i.c.m. een dun uitlaatbochtje...
Een losse flens is iets heel anders.
Ter voorbeeld: https://www.m2trading.com/nl/websho...tm_term=4587093794952615&utm_content=uitlaten
De uitlaatbocht heeft dan ook een grotere diameter en wordt op de plek gehouden door uitlaatveren..
Ter voorbeeld: https://allesvoorscooters.nl/veer-uitlaatbocht-oem-55mm-voor-minarelli-am6-originalauspuff-vervangen-door-34374/?msclkid=d9b2ef80ce1814a36d318c6d87b29b03&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=Shopping&utm_term=4585719405441965&utm_content=Hoge marge
Je haalt waarschijnlijk wat dingen door elkaar wat betrekking heeft op de demper of??
Oke en dat weet je zeker. Want de gene van wie ik hem kocht zei dat het goed ging onder hoogtourige 70cc en echt snel liep! Hoe kan ik het hier aan herkennen?
Post automatically merged:
En deze is Metrakit maar welke?