Bidalot uitlaten

Diether van essen

Minarelli megool
Dag mannen, ik heb zelf pas een bult minarelli horizontaal onderdelen opgehaald. Hier zat een Bidalot terugloop bij. Ik weet sowieso dat er een Bidalot c16 bestaat. Welke uitlaten bestaan er nog steeds qua teruglopers. De ene zegt dat bidalot yasuni nagemaakt heeft en de ander Bidalot yasuni. Dat maakt mij niet zo veel uit. Het gaat mij er meer om of mensen weten welke uitlaten er bestaan. Zijn dit ook zoals yasuni z,r,c10,c16,c20,c21,c30 als ik niks vergeten ben. Mijn terugloop uitlaat is zwart met een carbonnen demper maar met een papier Carbon en niet compleet Carbon, geen prop, geen löss flens maar een vaste. En voor minarelli horizontaal.
Ik zou graag een paar reacties met ervaring over deze uitlaten en welke er zijn en wat mensen er aan herkennen tegemoet zien komen.
Mvg diether
 
Advertisement - register to remove this

Volgens mij bestond bidalot eerder dan yasuni.

Zou eerder zeggen dat yasuni hierin de copy-cat was.) Verder heeft yasuni goed verdient aan hun uitlaten.. Want die zijn afgelopen jaren best heel veel van verkocht.

Bidalot is een Franse fabrikant.. Yasuni is net als Naraku zo uit de lucht gegrepen.
 
Last edited:
Weet dat een Yasuni Z een schotten uitlaat is, en meer gemaakt voor standaard cilinder of een laag toerige 50cc cilinder.

Yasuni R is meer een open uitlaat zonder schotten en doet het beter op een laagtoerige 70cc cilinder even als een 50cc laag toerig cilinder.

Daarna komt waarschijnlijk de C16 die meer voor mid toerige 70cc cilinder zijn.

En de rest ben ik er niet zo mee bekend, is een generatie ver na mijn tijd.. (toen was ik eigenlijk allang klaar met teruglopers.)

Ik denk overigens, van die generatie waarvan je deze info wilt hebben, al lang een auto rijden en dit alles allang achter zich gelaten hebben.
(maar proberen kan je altijd)
 
Weet dat een Yasuni Z een schotten uitlaat is, en meer gemaakt voor standaard cilinder of een laag toerige 50cc cilinder.

Yasuni R is meer een open uitlaat zonder schotten en doet het beter op een laagtoerige 70cc cilinder even als een 50cc laag toerig cilinder.

Daarna komt waarschijnlijk de C16 die meer voor mid toerige 70cc cilinder zijn.

En de rest ben ik er niet zo mee bekend, is een generatie ver na mijn tijd.. (toen was ik eigenlijk allang klaar met teruglopers.)

Ik denk overigens, van die generatie waarvan je deze info wilt hebben, al lang een auto rijden en dit alles allang achter zich gelaten hebben.
(maar proberen kan je altijd)
Ja, daarom probeer ik het ook op een forum als deze. En yasuni kennis hebben ze tegenwoordig wel maar ik ben geïnteresseerd in die Bidalot reacties aangezien ik zelf een Bidalot terugloop heb liggen. Vgm al rond 2000 gestopt met produceren dus!
 
Als je een beetje Frans kan spreken, kan je die info misschien beter aan bidalot zelf vragen of ergens op een Frans scooter race forum

Bidalot word in Frankrijk meer gebruikt dan Yasuni.. Meeste van de oude users van dit forum zal je niet veel meer hier online van zien.

Of probeer de info eens bij DDL tuning te krijgen.. Die zitten al een lange tijd in het race vak.. Die gozer zou je best wel wat meer kunnen vertellen. (en denk wel zeker meer over die Yasuni C uitlaten)

De gebruikte merken waren kwa ratio meer (bidalot) 1:5 (yasuni) hier in NL
 
Als je een beetje Frans kan spreken, kan je die info misschien beter aan bidalot zelf vragen of ergens op een Frans scooter race forum

Bidalot word in Frankrijk meer gebruikt dan Yasuni.. Meeste van de oude users van dit forum zal je niet veel meer hier online van zien.

Of probeer de info eens bij DDL tuning te krijgen.. Die zitten al een lange tijd in het race vak.. Die gozer zou je best wel wat meer kunnen vertellen. (en denk wel zeker meer over die Yasuni C uitlaten)

De gebruikte merken waren kwa ratio meer (bidalot) 1:5 (yasuni) hier in NL
Mijn moeder kan wel Frans, maar ik niet. Dankjewel voor de info
 
Dit is hem! Ik denk als ik hem zo zie dat de flens erop is gelast
 

Attachments

  • E3D4D39F-6BA3-4C40-86BD-3988693644B7.jpeg
    E3D4D39F-6BA3-4C40-86BD-3988693644B7.jpeg
    281 KB · Views: 27
  • 5D7AC398-E2CA-48C5-BA99-7DB4E5B2B21E.jpeg
    5D7AC398-E2CA-48C5-BA99-7DB4E5B2B21E.jpeg
    227.9 KB · Views: 24
  • 58B22003-1DA5-48E3-8F07-9AA4646012BB.jpeg
    58B22003-1DA5-48E3-8F07-9AA4646012BB.jpeg
    313.7 KB · Views: 21
  • BCA1018C-1D84-4DD8-A4D3-5FE82522B412.jpeg
    BCA1018C-1D84-4DD8-A4D3-5FE82522B412.jpeg
    268.5 KB · Views: 21
  • 41DCA0BE-1BE1-4B32-8822-540969E066CC.jpeg
    41DCA0BE-1BE1-4B32-8822-540969E066CC.jpeg
    213.9 KB · Views: 22
  • 2175A0C3-2389-41AE-8CF7-4ADEE88812A9.jpeg
    2175A0C3-2389-41AE-8CF7-4ADEE88812A9.jpeg
    262.8 KB · Views: 23
  • 3E251D32-92DD-4330-879C-8ABD70F39D8E.jpeg
    3E251D32-92DD-4330-879C-8ABD70F39D8E.jpeg
    195.1 KB · Views: 18
  • 05EABD83-2BFB-40BB-A0CA-56230EE64E98.jpeg
    05EABD83-2BFB-40BB-A0CA-56230EE64E98.jpeg
    330.6 KB · Views: 21
Ondanks dat het lijkt dat die flens door de slechtziende stagair is vast gebakken kun je er nog wel wat van maken. De bidalot versie van een Yasuni Z
Oke en dat weet je zeker. Want de gene van wie ik hem kocht zei dat het goed ging onder hoogtourige 70cc en echt snel liep! Hoe kan ik het hier aan herkennen?
Post automatically merged:

En deze is Metrakit maar welke?
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    265.8 KB · Views: 21
  • image.jpg
    image.jpg
    220.9 KB · Views: 21
  • image.jpg
    image.jpg
    290.4 KB · Views: 18
Het heeft erg veel weg van de Bidalot S1R uitlaat voor Minarelli Hori...
Het is nogal moeilijk te zien aangezien deze zwart gespoten is en een andere demper heeft.
Wat dat betreft heeft bartj een goed punt en waarschijnlijk gelijk...

Oke en dat weet je zeker. Want de gene van wie ik hem kocht zei dat het goed ging onder hoogtourige 70cc en echt snel liep! Hoe kan ik het hier aan herkennen?

Aangezien deze uitlaat voorzien is van een vaste flens (vastgebakken door verkeerde montage) is deze uitlaat totaal niet geschikt voor hoog toerige cilinders! Meer Yasuni Z of stage 6 replica die puur voor standaard 50cc cilinders zijn ontwikkeld.
Enkel de uitlaten met een losse flens zijn bedoeld voor de wat brutere type cilinders.
 
Het heeft erg veel weg van de Bidalot S1R uitlaat voor Minarelli Hori...
Het is nogal moeilijk te zien aangezien deze zwart gespoten is en een andere demper heeft.
Wat dat betreft heeft bartj een goed punt en waarschijnlijk gelijk...



Aangezien deze uitlaat voorzien is van een vaste flens (vastgebakken door verkeerde montage) is deze uitlaat totaal niet geschikt voor hoog toerige cilinders! Meer Yasuni Z of stage 6 replica die puur voor standaard 50cc cilinders zijn ontwikkeld.
Enkel de uitlaten met een losse flens zijn bedoeld voor de wat brutere type cilinders.
Dsn zal dat het zijn. Hebben jullie een idee van de andere uitlaten?
 
Die van Metrakit waarbij de demper onderlangs loopt is al best een oudje en word tegenwoordig niet meer gemaakt voor zover ik weet.
Maar ook deze uitlaat is ontwikkeld voor standaard 50cc tot laagtoerige 70cc cilinders zoals bijv. de DR70 of Malossi sport 70.

Staan er nog meer tussen?
Ik zie namelijk alleen de Bidalot en die van Metrakit!
 
Die van Metrakit waarbij de demper onderlangs loopt is al best een oudje en word tegenwoordig niet meer gemaakt voor zover ik weet.
Maar ook deze uitlaat is ontwikkeld voor standaard 50cc tot laagtoerige 70cc cilinders zoals bijv. de DR70 of Malossi sport 70.

Staan er nog meer tussen?
Ik zie alleen de Bidalot en die van Metrakit!
Post automatically merged:

Ik denk dat deze wel voor 70 is aangezien er een soort van flens idee op zit!
 

Attachments

  • FE084785-0651-417B-9740-8165476543E4.jpeg
    FE084785-0651-417B-9740-8165476543E4.jpeg
    270.9 KB · Views: 17
  • 81EE20AE-288F-4C8A-B06B-3E41CAF485E0.jpeg
    81EE20AE-288F-4C8A-B06B-3E41CAF485E0.jpeg
    141.6 KB · Views: 13
  • F8F6DF00-C380-4DCC-94E9-096794B9FB7C.jpeg
    F8F6DF00-C380-4DCC-94E9-096794B9FB7C.jpeg
    157.3 KB · Views: 13
  • 26E39EE1-5BA9-4490-BDA2-125A754DCE70.jpeg
    26E39EE1-5BA9-4490-BDA2-125A754DCE70.jpeg
    262.9 KB · Views: 20
Ik zie anders nog steeds een vaste flens i.c.m. een dun uitlaatbochtje...
Een losse flens is iets heel anders.

Ter voorbeeld: https://www.m2trading.com/nl/websho...tm_term=4587093794952615&utm_content=uitlaten

De uitlaatbocht heeft dan ook een grotere diameter en wordt op de plek gehouden door uitlaatveren..

Ter voorbeeld: https://allesvoorscooters.nl/veer-uitlaatbocht-oem-55mm-voor-minarelli-am6-originalauspuff-vervangen-door-34374/?msclkid=d9b2ef80ce1814a36d318c6d87b29b03&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=Shopping&utm_term=4585719405441965&utm_content=Hoge marge

Je haalt waarschijnlijk wat dingen door elkaar wat betrekking heeft op de demper of??
Sorry ik zit ook in de crossmotor uitlaten ik ben t ff kwijt. Idd veren en een losse flens ja! Excuses
Post automatically merged:

Ik zie anders nog steeds een vaste flens i.c.m. een dun uitlaatbochtje...
Een losse flens is iets heel anders.

Ter voorbeeld: https://www.m2trading.com/nl/websho...tm_term=4587093794952615&utm_content=uitlaten

De uitlaatbocht heeft dan ook een grotere diameter en wordt op de plek gehouden door uitlaatveren..

Ter voorbeeld: https://allesvoorscooters.nl/veer-uitlaatbocht-oem-55mm-voor-minarelli-am6-originalauspuff-vervangen-door-34374/?msclkid=d9b2ef80ce1814a36d318c6d87b29b03&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=Shopping&utm_term=4585719405441965&utm_content=Hoge marge

Je haalt waarschijnlijk wat dingen door elkaar wat betrekking heeft op de demper of??
Ik zie alleen wel een grote dikke uitlaat en een randje op je cillinder aansluiting. Dus ik dacht misschien is dit een iets snellere 70cc pijp dus middel/hoogtourige uitlaat
 
Oke en dat weet je zeker. Want de gene van wie ik hem kocht zei dat het goed ging onder hoogtourige 70cc en echt snel liep! Hoe kan ik het hier aan herkennen?
Post automatically merged:

En deze is Metrakit maar welke?


Waarschijnlijk een SP onderlangs.

871V1130.jpeg
 
Back
Top