Bidalot racing replica 70cc

Advertisement - register to remove this

ik weet zelf weinig van de cilinders.. en wat ik ervan gelezen had was dat ze gewoon leuk rijden.. niets boeiends.. soort van stage6 pro idee..
volgens mij heeft die cilinder ook een ovale poort..

wat voor vermogen is natuurlijk niet te zeggen :)
want wat vind jij een juiste setup?

en sprintwaardig.. denk ik niet :)
 
soort van stage6 pro idee..
volgens mij heeft die cilinder ook een ovale poort..



Bidalot is vooral bekend van de races in Frankrijk waar men vele kampioenschappen heeft behaald met deze cilinders. Derhalve zeer geschikt voor race en tuning doeleinden. Niet goedkoop; wel kwaliteit! Complete kit met pakkingen, zuiger, pen, clips en zuigerveer. Losse binnenkop en vlinderpoort.

Wel een vlinderpoort dus, misschien stage 6 racing idee dan?
 
wat is sprintwaardig?

deze cilinder is opzich een hele goeie basis om verder uit te werken , een bepaalde timing erin zetten en je kunt er een heleboel aan hebben. het is echt geen troep iig.

maar wil je zeker weten dat je er wat mee kunt zou ik domweg een speed oid nemen, daarvan is bewezen dat er veel mee kan.
 
idd,, persoonlijk dacht ik ook al in die richting .. en met de s6 racing is al 20 pk gehaald ..

(( ik vind de afwerking van deze cilinder wel iets beter dan die van de s6 racing ,, door mijn leek-ogen gezien dan toch ;) ))
 
wat is sprintwaardig?

deze cilinder is opzich een hele goeie basis om verder uit te werken , een bepaalde timing erin zetten en je kunt er een heleboel aan hebben. het is echt geen troep iig.

maar wil je zeker weten dat je er wat mee kunt zou ik domweg een speed oid nemen, daarvan is bewezen dat er veel mee kan.

Dat is waar :) ,, maar ik doe wel eens graag orgineel ! Speed heeft iedereen al ..

maar ik wil nu ook al weer niet domweg een hele setup gaan aanschaffe om dan te merken dat deze cil eig gwn een heel leuke straat-cil is ..

onder sprint waardig versta ik : toch nog een beetje mee kunnen draaien met de gemiddelde sprinter ..
 
mja, om zo'n cilinder (en setup) optimaal te krijgen moet je echt wel weten wat je doet , zo std uit de doos zal de cilinder wel tegenvallen , vooral in verhouding tot een std speed.

een stage6 racing haal je ook niet zo even 20 pk mee hoor , daar is heel wat mee gebeurd voordat je dat eruit krijgt..
 
houdie,

een stage 6 is iig al een prul ivg met deze cilinder, de spoelpoortkanalen + poorten + uitlaat liggen er wel goed in. Alleen heeft de uitlaatpoort serieus tune werk nodig :p De zuiger en kop zijn ook minder dan de racing versie. Maar met een beetje gerommel heeft zoon kitje potentie zat ivm een speed / evo ding. Voor evt tuning zou ik eens vragen of tiben (importeur) dit kan verzorgen, aangezien deze denk ik als 1 van de weinigen ervaring heeft met deze cilinders.
 
je kunt ook de timing erin (laten) zetten van bijv. een racing , of een Speed cilinder.

de kop zou je kunnen vervangen door een racing eventueel , ik weet van 70cc btw niet of daar verschil in zit , mischien is de zuiger ook wel anders.

een 50cc is iig wel anders , andere binnenkop , andere timing , andere zuiger.

ook weet ik niet de std speling van de cilinders , Bidalot cilinders zitten soms vrij ruim in elkaar. mja , stage6 racing ook wel :p
 
klopt als n busje melf, de kop is ook anders bij de racing, en de zuiger ook wel aardig wat. Zuigerspeling is 9 hondertste mm. Cilinders bewerken kan, maar een kop erbij kopen is echt te gek, dan knalt je prijs wel echt de grond uit :+
 
klopt als n busje melf, de kop is ook anders bij de racing, en de zuiger ook wel aardig wat. Zuigerspeling is 9 hondertste mm. Cilinders bewerken kan, maar een kop erbij kopen is echt te gek, dan knalt je prijs wel echt de grond uit :+

dat het dan duurder zou worden is niet zo erg :) ..

zuigerspeling is 8 honderste volgens bidalot trouwens ..

Ik heb er ook een polini evo pen 12 zuiger bij gekregen btw..

waar kan ik een "fatsoenlijk" kopje krijgen voor deze cil ? of kan ik het huidige uitlaten draaien fzo ?

In elk geval bedankt voor alle reacties !! :D
 
volgens mij is de kopinhoud juist kleiner , dus dan zou je er wat bij moeten draaien , en dat wil nog steeds niet best :p

je kunt gewoon een andere kop kopen van Bidalot.

mja , ik zou dan gewoon direct de racing kopen , als je alles bij elkaar doet ben je dan waarschijnlijk juist goekoper uit , en goed gemonteerd en afgesteld zal dit wel behoorlijk vermogen al moeten geven.

je kunt mailen voor Bidalot naar Tiben ,www.tiben.nl , die kan je zeker veel erover vertellen , dat is immers de importeur.
 
Back
Top