This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

bida c16 vraag

MarcR

Well-Known Member
ik wil graag een bidalot op m'n sr www doen omdat ik hem gewoon vet vind maar wie heeft er verders ervaring mee op originele cilinder. en hoe is het geluid, (zelfde als yasuni r ofzo)

mijn verdere setup is 17.5 mm dellorto
malossi multivar

grz marc
 
Het moet kunnen maar volgens mij krijg je veel dips die je echt niet wegkrijgt.
Vriend van me reed ook met evo 6 pijp op zn standaard sr cilinder en dat was ook niet z'on super succes.
 
eh marc! nee een c16 is een zeer hoogtoerige uitlaat en dus doet hij nie veel op een standaart cil...Maar waarom pak je geen yasuni r die ziet er bijna hetzelfde uit.. misschien iets kleinere demper maar werkt wel beter !
 
yasuni r gaak ook halen maar kvroeg het me gewoon af
want ken iemand had hem op aerox en liep best goed zei die, wou ff weten of er nog meer mensen waren met ervaring
 
ik heb een c20 onder mijn std cil gehad liep wel hard alleen dippen......en heel klote af te stellen moet je heel lichte rollen in doen wil ie een beetje werken en super strakke trekveren dus beter een r halen mzzl
 
Originally posted by djmarc011
zei die

En als ik nou zeg dat een Navigator autowheelie trekt?

Lijkt me gewoon te hoog gegrepen, zie het nut er echt niet van in om een c16 @ standaard cil. te schroeven. Koop gewoon een R of een shot, is ook nog heel leuk bij hoogtoerigere cilinders en 70cc.
 
neej qua prestatie is ie te hoog gegrepen dat weet ik, maar ik ving hem gewoon ubergeil met die zwarte demper, ma kga toch voor de yasuni r
 
dempers zijn even lang

en over prestaties..

ik heb op men dna om te testen een c16 gezet (voor de rest volledig std scoot)

en wat gaf dat.. wel: eerst niet vooruitgaan, dan ff redelijk rijden tot de 60 en dan wegzakken in toeren..

niet doen op std cc dus
 
Bullshit als je C16 op std cilinder goed afsteld heb je een behoorlijke top voor standaard cilinder en trekt ook goed, alleen maakt ie wat overtoeren en denk niet dat je standaard cilinder dat erg lang volhoudt...
Ik ken 2 jongens die ze @ Mina Hori hebben gedaan,de een had nooit probs en de andere af en toe dat zijn scooter te warm werd, prestaties waren bij beide gelijk.
 
Wat een geblaat van de meesten . Ik had hem op m'n standaard cilinder gehad, ik had erg lichte rollen. Denk dat de cilinder zekers 10000+ toeren draaide 8P maar ik haalde wel scooters in met nrx enz 8)

Beters monteer je een sterke drukveer, dan ben je van veel dips af iig
 
Originally posted by djmarc011
neej qua prestatie is ie te hoog gegrepen dat weet ik, maar ik ving hem gewoon ubergeil met die zwarte demper, ma kga toch voor de yasuni r

als jij die bida d'ronder gooit, wedden dat je dan binnen een dag die Yasi R veel geiler vindt?
 
het kan gewoon hoor, maar dan zal je wel goed moeten afstellen. Ikzelf heb een c20 onder en vriend van me c16 allebei doen het goed. we trekken allebei gewoon yas. r en shot gewoon voorbij, maar we hebben het genomen, omdat er een 70 evo onder komt, dus als je zoiets niet van plan bent kun je het beter niet doen denk ik, maar rijdt cker heel lekker!
 
zkr ben ik het helemaal mee eens, vriend van me rijd met c16 op std aerox cilinder, malossi vario + hebo kopp en trekt makkelijk wheelie... mits goed afgesteld dan wel.
 

Een veel voorkomend verschijnsel van mensen met een nrx is dat ze niet kunnen afstellen. Bovendien, wie zegt dat een nrx een geweldige uitlaat op standaard cil is. Echt appels met peren dit.