Bezine pomp Nrg power Problemen!

Danny Eden

New Member
Goeie middag ik zit met een probleem met mijn benzine pomp van de nrg ik rij een nrg met een 70cc dr watergekoeld. en nu heb ik waarschijnlijk in nog geen week tijd 2 pompen om zeep geholpen. mijn probleem vindt eigenlijk plaats als ik rustig aan het rijden ben zeg ongeveer een kwart gas tot half gas. dat stottert die als de ziekte. de eerste pomp die ik eronder had die bleef gewoon door lopen zonder dat de motor is gestart. mijn eerste reactie was pomp kapot vervangen dus dit gedaan de eerste paar kilometer na vervanging was prima. maar na een dag hier mee rond te hebben gereden begonnen weer de zelfde problemen. slang los gehaald en de tank loopt dan gewoon leeg. volgens mij hoort dit niet te gebeuren. mijn vermoeden is dat de druk die het blok opbouwt teveel is voor de pomp waardoor deze steeds stuk gaan. heeft hier iemand ervaring of weet een oplossing voor dit probleem. want altijd maar volgas rijden is ook de optie niet!

hier de volledige setup zo als die nu hier staat:
nrg power van 2009
17.5mm carburateur met scherpe naald deze staat op de middelste stand op het moment
70cc dr laag toerige cilinder
malossi multivar 8.2 gram rollen
sito plus uitlaat zonder prop
standaard brandstof pomp piaggio
paars druk veer malossi
standaard trek veren.

meer info nodig vraag maar
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Heb je een elektrische pomp? Is je temperatuurregelaar/thermostaat nog wel goed?
 
nee het gaat zich om een vacuüm pomp nou je het zegt van de temperatuurregelaar dacht niet dat een nrg er een had. hij heeft wel een temperatuur sensor en die wilt af en toe wel eens weg vallen maar heb de temperatuur nog niet echt over de helft heen zien komen als die het deed. gaat zich om de pomp in de afbeelding
 

Attachments

  • 0015CM120903_zoom.jpg
    0015CM120903_zoom.jpg
    170.6 KB · Views: 8
Sorry ik had je helemaal verkeerd begrepen. Maar je vacuüm kraan van je benzinetank werkt dus niet lekker.

Ik zou eerst je carburateur goed nalopen. Vaak met een slecht vacuüm is er valse lucht of er zit iets niet goed gemonteerd in je carburateur. Zit je vlotter wel goed?
 
Sorry ik had je helemaal verkeerd begrepen. Maar je vacuüm kraan van je benzinetank werkt dus niet lekker.

Ik zou eerst je carburateur goed nalopen. Vaak met een slecht vacuüm is er valse lucht of er zit iets niet goed gemonteerd in je carburateur. Zit je vlotter wel goed?

Vacuüm pomp, geen vacuüm kraan, kraan kan alleen als de tank zich hoger dan de carburateur bevind. Aangezien hij bij NRG Power onder het voeten dek bevind moet deze een pompende werking hebben.

@Danny Eden;

Het zou in theorie kunnen kloppen wat je zegt. Je zou eventueel een ander model vacuüm pomp kunnen kopen om te kijken of die sterker is. Dus wel opletten dat je een vacuüm pomp koopt en niet een vacuüm kraan.

Neem aan dat je nu de vacuüm aansluiting op je blok gebruikt, weet niet of je nog de standaard carb hebt maar ik heb meestal een andere en dan met vacuüm en dan dop ik die op het blok af. Ik namelijk nooit last gehad met NrG Power met DR70.
 
Vacuüm pomp, geen vacuüm kraan, kraan kan alleen als de tank zich hoger dan de carburateur bevind. Aangezien hij bij NRG Power onder het voeten dek bevind moet deze een pompende werking hebben.

@Danny Eden;

Het zou in theorie kunnen kloppen wat je zegt. Je zou eventueel een ander model vacuüm pomp kunnen kopen om te kijken of die sterker is. Dus wel opletten dat je een vacuüm pomp koopt en niet een vacuüm kraan.

Neem aan dat je nu de vacuüm aansluiting op je blok gebruikt, weet niet of je nog de standaard carb hebt maar ik heb meestal een andere en dan met vacuüm en dan dop ik die op het blok af. Ik namelijk nooit last gehad met NrG Power met DR70.

joh daar had ik nog helemaal niet bij stil gestaan want de carburateur heb ik vervangen dat van de vacuüm op de carburateur ga ik eens testen als ik de nieuwe pomp binnen heb en kijk ook meteen voor een iets sterker of zwaarder model pomp bedankt voor deze tip want was zelf bang dat het te weinig zo zijn

het resultaat zal zeker hier bij worden gezet
Post automatically merged:

Sorry ik had je helemaal verkeerd begrepen. Maar je vacuüm kraan van je benzinetank werkt dus niet lekker.

Ik zou eerst je carburateur goed nalopen. Vaak met een slecht vacuüm is er valse lucht of er zit iets niet goed gemonteerd in je carburateur. Zit je vlotter wel goed?
goeie morgen bas
de carburateur heb ik pas onderhanden genomen en alle pakkingen vervangen omdat die af en toe en druppel bij de choke eruit goeide als de motor op toeren was. en ook de choke vernieuwd dit was ook niet meer de beste. maar zeker bedankt voor deze tip
 
Last edited:
Vacuüm pomp, geen vacuüm kraan, kraan kan alleen als de tank zich hoger dan de carburateur bevind. Aangezien hij bij NRG Power onder het voeten dek bevind moet deze een pompende werking hebben.

@Danny Eden;

Het zou in theorie kunnen kloppen wat je zegt. Je zou eventueel een ander model vacuüm pomp kunnen kopen om te kijken of die sterker is. Dus wel opletten dat je een vacuüm pomp koopt en niet een vacuüm kraan.

Neem aan dat je nu de vacuüm aansluiting op je blok gebruikt, weet niet of je nog de standaard carb hebt maar ik heb meestal een andere en dan met vacuüm en dan dop ik die op het blok af. Ik namelijk nooit last gehad met NrG Power met DR70.

Goeie middag jouw oplossing werkt super vandaag de pomp binnen gekregen en een lekker stuk wezen rijden en pakt nou onder mooi op en bovenin is ook super.
Nog maals bedankt voor deze fijne tip!
 
Goeddenavond,
Ik heb hetzelfde probleem als mijn voorganger alleen heb ik er net een nieuwe carb onder zitten deze ook zojuist laten afstellen bij ddl tuning. Alleen doet mijn scooter nogsteeds lekken uit de carb waardoor die idd gaat stotteren als een jekko en uitvalt vacüem heb ik zowel op mijn blok als carb afgesloten. Wat zou dit kunnen zijn?
Goed om te horen Danny!
 
Back
Top