This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Bewust wheelies?

Gooit jij je voorwiel wel eens de lucht in?

  • Ja

    Votes: 50 61.7%
  • Nee

    Votes: 31 38.3%

  • Total voters
    81
  • Poll closed .
ik vind het trouwens wel gejammer van veel lui dat hun motor stuk gaat door wheelies... zo snel gaat dat niet volgens mij, dan moet je echt langere/hogere wheelies doen, superlomp met je koppeling zijn of snoeihard neerkomen
 
ik vind het trouwens wel gejammer van veel lui dat hun motor stuk gaat door wheelies... zo snel gaat dat niet volgens mij, dan moet je echt langere/hogere wheelies doen, superlomp met je koppeling zijn of snoeihard neerkomen

mischien is op het achterwiel een betere benaming dan.

van een wheely (lees even op het achterwiel rap een versnelling of 2 doortrekken) gaat hij idd niet van stuk.

Als je op je achterwiel rijd (lees gewoon zelfde snelheid blijven rijden maar balanceren op het achterwiel) gaat men de SV echt wel stuk zoals ik eerder al zei.

Groeten
 
ja maar dat was niet voor iedereen de reden om het te zeggen.

En als je vaak hard neerklapt gaat je balhoofdlager sneller naar de klote, maar daar blijft het ook bij
 
Met enige regelmaat met opzet ja. Maar je vroeg niet of dat is op de openbare weg

In elk geval, met de CRF 250 regelmatig op circuit (cross-circuit btw).
Wanneer ik met een demo motor op de openbare weg ga, dan uiteraard niet, is en blijft niet mijn eigen fiets. Soms komt het dan weleens voor dat het toch gebeurd, maar dan is dat meestal op vermogen bij stoplichten etc. (Voornamelijk met de nieuwe Fireblade, CB1000RR etc).

Ik zag trouwens op de vorige pagina een post over dat je een motor zoekt waarbij het zowieso niet kan, dat denken er veel van een Gold-Wing ook, maar tegendeel is bewezen:
[ir]http://users.skynet.be/eurotrash-topper-wings/Wings/1gw1800wheelie.jpg[/ir]
(ik heb inderdaad een keer achterop gezeten tijdens een wheelie met zo´n ding, maar dan voel je je toch echt niet relaxt :7)

Ow jah, teveel wheelieën is inderdaad niet gezond voor je motor:
[ir]http://www.mobydyno.co.uk/22184.jpg[/ir]
 
Heb het met mijn ER-5 @ 25kw 1 keer vanuit stilstand gedaan, was niet echt goed voor mn koppeling ed. dus doe ik maar niet meer, en 2 keer perongeluk toen ik met een zwaarder iemand als mij achterop reed, schoot het wiel onbedoeld de lucht in.

Schrok wel toen met die duo achterop (de duo schrok er ook van:W)
 
oja

lager stond ook droog, bijna geen vet in. Btje vaag, t komt anyway niet puur van t wheely's maken.
 
Jaren terug ook meegemaakt dat zo`n goldwing ff een wheelie maakte :X

Stond een crossmotor ( zonder kenteken uiteraard ) max te gassen voor de slagbomen van de brug en daarnaast stond zon goldwing. Verwachte natuurlijk dat die crosser er met een teringgang vandoor ging maar slagbomen ging omhoog en hoppa goldwing op zn achterwiel 8P

Zag er echt raar uit haha