Betrouwbaarste 50cc cilinder

GlennB

Active Member
Goedemiddag allemaal,

Ik ben op zoek naar een betrouwbare cilinder(kit) voor een kymco (gy6 injectie) nu zijn er voor dit motorblok 10 tallen merken en types prijs maakt voor mij niet uit gaat erom dat het kwaliteit is en betrouwbaar
(Originele kymco cilinder is 250 euro dit vind ik iets te veel van het goede voor een 50cc cilindertje)
Mijn oog viel op deze cilinder van naruku:https://www.k-parts.nl/cilinderkit-...0nRShxF_cVNM1fNcUVfoJvJcrc2KNr60aAkxKEALw_wcB

Is dit wat of is dit troep?
Wat raden jullie aan?
 
Advertisement - register to remove this

De meest betrouwbare cilinders zijn meestal de originele cilinders. anders is polini of malossi ook bess.
Ja precies maar zoals ik hierboven schreef is een originele cilinder 250 euro en ik dit echt teveel van het goede vind voor een 50cc cilindertje (kaal)
Helaas zijn er geen malossi of polini 50cc cilinder voor een gy6.
 
Ja precies maar zoals ik hierboven schreef is een originele cilinder 250 euro en ik dit echt teveel van het goede vind voor een 50cc cilindertje (kaal)
Helaas zijn er geen malossi of polini 50cc cilinder voor een gy6.
Airsal is prima maar dan moet je er wel goed mee omgaan en echt goed inrijden. Is ook wel betaalbaar. Mijn 70cc race cillinder was vgm 120.
 
Airsal is prima maar dan moet je er wel goed mee omgaan en echt goed inrijden. Is ook wel betaalbaar. Mijn 70cc race cillinder was vgm 120.
Ja en dat is nou net het probleem hahaha
Het gaat om een bezorgscooter dus er word niet goed mee omgegaan vandaar dat ik een 'robuuste' cilinder zoek en niet bijvoorbeeld een dmp cilinder die bekend staat om niet de beste cilinder.
 
Ja en dat is nou net het probleem hahaha
Het gaat om een bezorgscooter dus er word niet goed mee omgegaan vandaar dat ik een 'robuuste' cilinder zoek en niet bijvoorbeeld een dmp cilinder die bekend staat om niet de beste cilinder.
Lullig om te zeggen maar dan is er eigenlijk niets. alles wat goed is is duurder, alles wat lekker goedkoop is is chinese imitatie troep dat zo stuk is.
 
Lullig om te zeggen maar dan is er eigenlijk niets. alles wat goed is is duurder, alles wat lekker goedkoop is is chinese imitatie troep dat zo stuk is.
Ik zeg ook niet dat ik opzoek ben naar een goedkope imitatie meuk cilinder maar met alle respect 350 euro voor een cilinder+ toebehoren is naar mijn idee echt onredelijk er is toch nog wel een redelijk merk naast de originele cilinder
 
Ik zeg ook niet dat ik opzoek ben naar een goedkope imitatie meuk cilinder maar met alle respect 350 euro voor een cilinder+ toebehoren is naar mijn idee echt onredelijk er is toch nog wel een redelijk merk naast de originele cilinder
Die naraku cilinder die je had gezien is prima, enige nadeel is dat ze er om bekend staan dat ze iets meer benzine slurpen.
 
mijn zoon rijdt de Naraku niet kapot... dat wil al heel wat zeggen.
die cilinders komen uit de zelfde fabriek gevallen als de originele... alleen dan op zaterdag zonder stempel.
er zijn geen 100 verschillende fabrieken die dezelfde cilinder maken...
vind je de afwerking minder... pak je een vijl.
 
mijn zoon rijdt de Naraku niet kapot... dat wil al heel wat zeggen.
die cilinders komen uit de zelfde fabriek gevallen als de originele... alleen dan op zaterdag zonder stempel.
er zijn geen 100 verschillende fabrieken die dezelfde cilinder maken...
vind je de afwerking minder... pak je een vijl.
Dan heb je het over de gene die ik gelinkt heb?
 
de ene een 50cc.. die heb ik hier niet beschreven.
de andere in een blog hier wel .. die heeft een 70cc naraku zuiger.
heb ik van de week een uitgebreide beurt gegeven en stond er van te kijken HOE goed de zuiger eruit zag!
heb er inmiddels al vele voorbij zien komen met al die snelle kinderen hahahahah
maar deze van Naraku kan ik echt aanbevelen...
K-parts trouwens ook! ik probeer ook andere bedrijven maar man o man... wat een prutsers.

sorry.... je vroeg over de cilinder....

DE GOEDKOOPSTE!
het is de zuiger die t werk doet.
zeer goedkope zuigers zijn van alu folie gemaakt... de naraku van echt alu.
ik had t moeten wegen en documenteren want dat zijn zeker interessante cijfers!
die bewaar ik voor de volgende update op t blog.
 
de ene een 50cc.. die heb ik hier niet beschreven.
de andere in een blog hier wel .. die heeft een 70cc naraku zuiger.
heb ik van de week een uitgebreide beurt gegeven en stond er van te kijken HOE goed de zuiger eruit zag!
heb er inmiddels al vele voorbij zien komen met al die snelle kinderen hahahahah
maar deze van Naraku kan ik echt aanbevelen...
K-parts trouwens ook! ik probeer ook andere bedrijven maar man o man... wat een prutsers.

sorry.... je vroeg over de cilinder....

DE GOEDKOOPSTE!
Kparts is top maar eerlijk gezegd vind ik zandri beter hahaha mijn mening dan he!
Dan ga ik mooi dat cilinderkitje proberen!
Dank voor de reactie
 
Kparts is top maar eerlijk gezegd vind ik zandri beter hahaha mijn mening dan he!
Dan ga ik mooi dat cilinderkitje proberen!
Dank voor de reactie
ik zal zandri ook gaan proberen... die zitten hier 6km vandaan!
kan zelfs ophalen daar..
het is Sanders scooters uit Groesbeek. waar ik alleen maar goede verhalen over hoor maar nooit geprobeerd heb! schande!

bij montage.. gebruik olie..voor de veren en alles.kan nooit teveel zijn!
bij de eerste start paar keer kicken.. EN gebruik een momentsleutel! dat scheelt veel kosten later!
schaf zoon ding aan (MP!)en je hebt er je leven lang plezier van!

suc6!
 
ik zal zandri ook gaan proberen... die zitten hier 6km vandaan!
kan zelfs ophalen daar..
het is Sanders scooters uit Groesbeek. waar ik alleen maar goede verhalen over hoor maar nooit geprobeerd heb! schande!

bij montage.. gebruik olie..voor de veren en alles.kan nooit teveel zijn!
bij de eerste start paar keer kicken.. EN gebruik een momentsleutel! dat scheelt veel kosten later!
schaf zoon ding aan (MP!)en je hebt er je leven lang plezier van!

suc6!
Zandri is top met die technische tekeningen en dergelijke en heb daar een zakelijk account dus op elke bestelling 10% korting is ook wel lekker meegenomen klantenservice is top als je iets niet kan vinden oid word je netjes tehulp gestaan.
Moest laatst een compleet revisie kitje hebben stuurden een mailtje dag later alle artikelen in de mail met linkjes.

Gebruik indd lekker veel olie! om het de eerste secondes/slagen niet zonder olie te laten lopen.
 
Goedemiddag allemaal,

Ik ben op zoek naar een betrouwbare cilinder(kit) voor een kymco (gy6 injectie) nu zijn er voor dit motorblok 10 tallen merken en types prijs maakt voor mij niet uit gaat erom dat het kwaliteit is en betrouwbaar
(Originele kymco cilinder is 250 euro dit vind ik iets te veel van het goede voor een 50cc cilindertje)
Mijn oog viel op deze cilinder van naruku:https://www.k-parts.nl/cilinderkit-...0nRShxF_cVNM1fNcUVfoJvJcrc2KNr60aAkxKEALw_wcB

Is dit wat of is dit troep?
Wat raden jullie aan?


Betrouwbaarheid hangt ook af hoe je de cilinderkit gemonteerd hebt+ hoe je je hebt gedragen bij de inrijdperiode.

Rijd zelf met een Standaard parts 60cc cilinder.. En die loopt nog steeds prima.
Alleen bij het inrijden beste even wat rustig aan doen (snor snelheid)
 
Back
Top