Janneman21
....
Beste,
Ben weer eens bezig met mn scooter afstellen. gaat om n zip 2t 2k km brom.
SETUP:
rollen7.5
bougie koffiebruin
witte druk
std koppeling
snor vertanding brom cil (was origineel snor heb m laten omkeuren)
sito zonder prop
nu heb ik een aantal vragen. wanneer mn scooter warm is lijkt die slechter te trekken. las in een andere threat dat dat komt omdat de scooter warm moet zijn als je de carb afstelt, klopt dit? vraag t voor de zekerheid ff na
veder merk ik dat mn scooter eig de eerste 10-20 kmpu een soort dip heeft en daarna voel je m opeens heel hard trekken. wat is dit en hoe kan ik dit weg laten gaan of hoort dit?
en ook merk je dat die dan goed door trekt tot de +- 35 en daarna steeds wat langzamer gaat, tot je bij de 55-60 bent dan doet die er heel lang over om naar de 75 te gaan. Wat voor dingen moet ik veranderen om dit allemaal zo lineair mogelijk te laten gaan? ben nog best nieuw, weet natuurlijk wel van koppeling enzo maar hoe en wat precies is nog steeds een groot ? ook omtrent de drukveer en rollen en hoe deze dips ontstaan. Weet de theorie ervan maar hoe dat resulteert in de praktijk weet ik niet.
Iemand die mij dit kan uitleggen en de dips kan benoemen? weet dat jullie geen glazen bol hebben ofzo maar er moet vast iets over te zeggen zijn sta zeker open om te leren
Mvg Steyn
Ben weer eens bezig met mn scooter afstellen. gaat om n zip 2t 2k km brom.
SETUP:
rollen7.5
bougie koffiebruin
witte druk
std koppeling
snor vertanding brom cil (was origineel snor heb m laten omkeuren)
sito zonder prop
nu heb ik een aantal vragen. wanneer mn scooter warm is lijkt die slechter te trekken. las in een andere threat dat dat komt omdat de scooter warm moet zijn als je de carb afstelt, klopt dit? vraag t voor de zekerheid ff na
veder merk ik dat mn scooter eig de eerste 10-20 kmpu een soort dip heeft en daarna voel je m opeens heel hard trekken. wat is dit en hoe kan ik dit weg laten gaan of hoort dit?
en ook merk je dat die dan goed door trekt tot de +- 35 en daarna steeds wat langzamer gaat, tot je bij de 55-60 bent dan doet die er heel lang over om naar de 75 te gaan. Wat voor dingen moet ik veranderen om dit allemaal zo lineair mogelijk te laten gaan? ben nog best nieuw, weet natuurlijk wel van koppeling enzo maar hoe en wat precies is nog steeds een groot ? ook omtrent de drukveer en rollen en hoe deze dips ontstaan. Weet de theorie ervan maar hoe dat resulteert in de praktijk weet ik niet.
Iemand die mij dit kan uitleggen en de dips kan benoemen? weet dat jullie geen glazen bol hebben ofzo maar er moet vast iets over te zeggen zijn sta zeker open om te leren
Mvg Steyn