betekenis dipjes

Beste,

Ben weer eens bezig met mn scooter afstellen. gaat om n zip 2t 2k km brom.
SETUP:
rollen7.5
bougie koffiebruin
witte druk
std koppeling
snor vertanding brom cil (was origineel snor heb m laten omkeuren)
sito zonder prop

nu heb ik een aantal vragen. wanneer mn scooter warm is lijkt die slechter te trekken. las in een andere threat dat dat komt omdat de scooter warm moet zijn als je de carb afstelt, klopt dit? vraag t voor de zekerheid ff na

veder merk ik dat mn scooter eig de eerste 10-20 kmpu een soort dip heeft en daarna voel je m opeens heel hard trekken. wat is dit en hoe kan ik dit weg laten gaan of hoort dit?

en ook merk je dat die dan goed door trekt tot de +- 35 en daarna steeds wat langzamer gaat, tot je bij de 55-60 bent dan doet die er heel lang over om naar de 75 te gaan. Wat voor dingen moet ik veranderen om dit allemaal zo lineair mogelijk te laten gaan? ben nog best nieuw, weet natuurlijk wel van koppeling enzo maar hoe en wat precies is nog steeds een groot ? ook omtrent de drukveer en rollen en hoe deze dips ontstaan. Weet de theorie ervan maar hoe dat resulteert in de praktijk weet ik niet.

Iemand die mij dit kan uitleggen en de dips kan benoemen? weet dat jullie geen glazen bol hebben ofzo maar er moet vast iets over te zeggen zijn :) sta zeker open om te leren

Mvg Steyn
 
Advertisement - register to remove this

Dip aan het begin komt door te slappe trekveren.

Als hij warm slechter loopt is je bougie waarschijnlijk net iets te groot. Als het blok warm wordt zit er namelijk meer zuurstof per kubieke meter in de lucht. Daarom heb je ook een choke nodig om een koud blokje te starten, die zorgt namelijk dat er minder zuurstof in komt.

Een multivar kan voor een iets soepeler toerenverloop zorgen. Heb je al iets lichtere rollen geprobeert? 7,5gr is namelijk aan de zware kant voor een 2t, maar weet niet zeker of de korte vertanding daar ook een rol in speelt
 
bedankt voor t snelle antwoord-->
dacht zelf ook al aan trekveren, fijn dat dit dan bevestigd is.
van die bougie kan overigens ook kloppen zit nu een br9es in weet al n tijdje dat dit veel te koud is maar op de een of andere manier verneuken ze mn bestelling bij k parts en versturen ze tot aan 2x toe de verkeerde maat, dus nu aan t wachten op de goeie. heb 7 en 8 besteld.

aan wat voor rollen moet ik denken? een range bedoel ik. wat is te licht en wat zit aan de zware kant zoals nu dus die 7,5 dan bestel ik een paar verschillende maten tussen die range, en kijk k welke t beste loopt.

verklaard dit ook dat die de laatste kms tot de top echt heel sloom doet?
 
Is moeilijk te zggen zonder het toerenverloop zelf te horen. Heb ook niet veel ervaring met zipjes.
Ik zou zelf een setje 6,5 en 5,5 bestellen. Dan kan je ze altijd nog mixen.

Koop ze trouwens niet van malossi. Slijten alleen maar snel zonder dat je er extraa vermogen voor krijgt. Chinese merken zijn prima en gaan op zn minst even lang mee
 


Post automatically merged:

mijn lokale brommerboer gebruikt mkx. Vind het zelf ook prima rollen. Die van dmp zijn volgens mij hetzelfde maar dan met een andere verpakking
 
Voor een sito op een standaard cil,

5,5 gram rollen
Sproeier 70/72/74
Paarse DMP trekveren
Groen drukveer malossi

rijd echt super
 
Back
Top