This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Betaalbaar circuit racen met de auto

Status
Not open for further replies.
Ik snap het niet helemaal hoor. Je hebt geen geld, geen sponsoren, kunt niet sleutelen, en toch wil je racen?

Zelfde als geen geld, geen baan hebben, niet kunnen klussen, en geld proberen te gaan lenen bij de bank om een huis te gaan bouwen 8P
 
Wat snap je niet?
Ik wil racen maar heb zelf niet de mogelijkheid om een auto te onderhouden. Dat betekent dus dat ik voor een team moet gaan rijden.

In een team rijden kost veel geld, dus heb ik sponsoren nodig. Om sponsoren te overtuigen moet je een goed verhaal hebben, en dus informatie inwinnen bij mensen die nu al rijden. Ik kan moeilijk aankomen met het verhaal, hoi ik ben maarten en ik wil gaan racen, maar ik weet niet hoe. Kun je mij aub 35000 euro geven?

Als ik dit serieus wil gaan doen gebeurt dat toch pas volgend jaar. Dus kan ik nu oriënteren.
 
Wil je binnen een team komen dan kijken ze naar je verleden, heb je opeens een wild planetje na een race weekend achter de tv dan zal de kans toch al vrij nihil zijn dat je binnen een team kan komen. Wil je toch binnen een team komen dan zal ik zeggen net als Arne en Robert: Karten, iedere coureur is ermee begonnen. Je bent natuurlijk ook al te oud om nu nog een hele kart carriere op te starten + dat karten ook duur is en je ook niet zomaar een sponsor heb die een x bedrag in jou en je 'hobby' wil steken.

Wil je echt het circuit op dan zeg ik net als de meeste: Vrij rijden zandvoort/assen, Nürnburgring etz.... Koop een auto die simpel in elkaar zit (BMW E30/E36) met een leuke 6 cilinder erin, rondom nieuwe remschijven+blokken, scharel een goed 2de hands setje schokdempers op en je sta met 4000 euro op het circuit.
 
"Hoi ik ben Maarten, ik wil gaan racen want dat heb ik op tv gezien en dat lijkt me leuk. Ik heb geen ervaring maar heb wel 35000 euro nodig in deze crisistijd"

Denk dat je wel kans hebt ja.....
 
oefenen op Nürnburgring-Nordschleife, kost niet zo heel erg veel voor 1 dag.
Was iets van 74 euro voor een dag ofzo laatste x dat ik daar was.
Voor 74 euro kom je daar 4 rondjes ver (wat, afhankelijk van je snelheid een 30min tot meer dan een uur is)
En daar kom je niet op met een racebak zonder kenteken.
 
"Hoi ik ben Maarten, ik wil gaan racen want dat heb ik op tv gezien en dat lijkt me leuk. Ik heb geen ervaring maar heb wel 35000 euro nodig in deze crisistijd"

Denk dat je wel kans hebt ja.....

!

Je moet zowiezo aantonen dat je erg goed kan rijden en al jaren ervaring heb wil je pas in aanmerking komen om serieus kans te maken in zo'n swift team. Die gasten strooien ook niet met poen in deze crisistijd. Je moet dus echt wat kunnen!
 
+ dat die swift cup ook gewoon kut is, je rij 10x per jaar op zandvoort ofzo en waar rij je dan in:+ in een swift.... Nederland is absoluut niet het land waar je moet zijn om te racen/een race carriere op te bouwen. Maargoed zover ik kan lezen wil Maarten geen coureur worden. Zal toch een kampioen schap laten vallen, en wil je echt racen dan gewoon zelf een auto kopen en daar afentoe het circuit mee op gaan. Maar als alle eerst, stel een budget op wat jij per 'race' jaar wil uitgeven.
 
In de karting wereld zitten anders behoorlijk wat talenten.. maarja dat is karten.. En met karten ben je ook weer een euro of 60/70.000 kwijt wil je meerijden in het EK en NK..
 
Ik ga niet gelijk zonder ervaring in een swiftcup stappen. Ik noem niet voor niks ook het vrij rijden en de dnrt toer klasse. Het contact dat ik heb met een paar teams van de swift cup is alleen maar om een beetje te kijken hoe ik het beste kan beginnen.
35000 euro heb ik niet zomaar bij elkaar, en een sponsor vinden zonder circuit ervaring (met de auto dan) is ook niet makkelijk idd. Maar mijzelf inkopen in een team is een stuk goedkoper als ik een eigen auto inbreng.
Dus ga ik in gesprek met wat teams om te kijken of zo een auto nu betaalbaar is. Daar kan ik dan vrij mee rijden. Als ik dan een beslissing wil nemen om door te stromen naar bijvoorbeeld de swift klasse is die stap veel kleiner. En voor een sponsor waarschijnlijk ook aantrekkelijker.

Ik probeer alleen maar wat informatie te krijgen, ik stap niet gelijk met een contract voorstel naar een formule 1 team...
Jammer dat er een aantal mensen gelijk moeten flamen en reageren alsof ze alles weten
 
Waarschijnlijk moet je ook met een nieuwe auto beginnen, en die door een erkend bedrijf laten ombouwen tot race auto. Dan ben je voor een swift nog dik 30k kwijt denk ik. Racen zonder sugaaaadaddy is gewoon onmogelijk.
 
Idd Robert, of het geluk hebben dat je talent ondekt wordt....

Volvo 360 (geen modena) Cup is opzich nog wel redelijk leuk om te doen....

Je kan er ook voor kiezen om te gaan Ovalracen. Is ook racen en echt een vak apart aangezien je alleen maar linksom rijd...
 
ja of rallyrijden?

is net welke dicipline je wilt racen; ik geef er persoonlijk meer om om met m'n auto over een stuk afgesloten openbare weg te racen, zo hard mogelijk, en dat terwijl je er nog nooit eerder langs bent gekomen...

wij rijden in de Volvo Original Cup en hier kun je voor ongeveer 1000e per rally aan meedoen; exclusief de schade die je rijdt.

voordeel aan deze cup is dat je ook in europees verband kunt rijden; we zijn dit jaar begonnen in emmeloord (tank s rally) daarna duitsland (adac sullingerland rally) en afgelopen weekend de mooiste in zweden (south swedish rally)

doel is om zo goed mogelijk te leren rijden op verschillende ondergronden, zweden had 100 wedstrijdkm's waarvan 800meter asfalt!

Op youtube kun je onboard beelden vinden van onze auto: zoek onder Zwaagstra rally en je vind ze
 
Sorry hoor Maarten, maar je komt ook over alsof je er nog geen REET van weet.
Waarom ga je niet eerst informatie verzamelen bij de juiste bronnen voordat je hier een topic gaat openen? Je praat er ook wel erg makkelijk over. Denk dat er al honderden voor jou zijn geweest die dezelfde visie hebben....
 
Dat wat ik over de swift cup heb gepost haal ik allemaal uit de mails die ik heb ontvangen van een aantal teams...
Ik ga over 2 weken naar een wedstrijd om iig met 2 teams een praatje te maken om te kijken hoe alles in zijn werk gaat.

Nogmaals ik ga NIET gelijk met een contract voorstel ofzo naar een team. Ik ben gewoon nieuwschierig, en wil weten hoe alles werkt. Als ik ooit in zo een cup wil gaan rijden dan kan ik toch beter nu alvast info verzamelen, ipv gelijk een paar duizend euro in een verkeerde auto of een racelicentie gaan pompen. Ik heb echt niet in mijn hoofd dat ik over een maand al aan het racen ben hoor.

Waarom ga je niet eerst informatie verzamelen bij de juiste bronnen voordat je hier een topic gaat openen?
Is een topic er niet voor om informatie te verzamelen ?


Volvo 360 cup leek mij idd ook wel tof. Zat ik net ook nog even naar te kijken.
Maar hoe zit het met de verzekering bij de DNRT? Als ik straks iemand het ziekenhuis in rijd, of ik kom er zelf terrecht. Ben ik dan verzekerd of gaat me dat klauwen met geld kosten?


Leuke filmpjes !
Rijd jij zelf in die cup? Die 1000 euro per wedstrijd is dat gewoon per auto gerekend ? Aangezien er ook nog een co-driver bij zit die misschien ook mee betaald aan de kosten.
De schade (of misschien eerder de slijtage) lijkt me bij het rallyrijden wel wat duurder gemiddeld gezien.. Of valt dat juist mee omdat je niet met meerdere mensen op de baan rijd?
 
Last edited:
Daarom heb ik erbij gezet: "Bij de juiste bronnen"

Nu komt het een beetje over als een kinderdroom die 99% hier misschien wel heeft.
 
Nu komt het een beetje over als een kinderdroom die 99% hier misschien wel heeft.

Zo komt het inderdaad ook over ja.
Racen is gewoon een rijkeluizensport, en daar verander je niks aan. Kijk eens bij de Dutch Supercar Challenge (dat is dan ook wel meteen de koningsklasse), daar staan dikkere auto's op de paddock dan op de baan.
Wat hier al gezegd is: Ga gewoon lekker karten, of anders scooterracen, dat is al duur genoeg lijkt mij.
 

Heb jij je er uberhaupt al in verdiept?
inschrijfkosten voor een dnrt wedstrijd: 95 euro
Vrij rijden kost 20 euro voor 20 min. Vrijberg trofee is 4 uur rijden voor 300 euro.

kosten race klare auto: rond de 1000 euro (zie marktplaats, http://www.dnrt.nl/vraagaanbod/index.php en http://www.casperstrade.nl/?trade&catid=4)

Ik heb wel rond de 500 a 1000 euro per wedstrijd over hoor.. alhoewel ik denk dat je dat lang niet kwijt bent (wel bij zo een swift cup oid, maar dat is voorlopig toch niet in zicht )

TopGear Westfield Cup blijkt ook aardig betaaldbaar.
http://www.westfieldnederland.nl/index.php?id=15&page=Menu1

Aha die zocht ik
Ik las gister dit berichtje:
http://www.thomascox.com/content/view/67/4/
En ik vroeg me al af welke klasse daar bedoeld werd.
 
Status
Not open for further replies.