Betaalbaar circuit racen met de auto

Status
Not open for further replies.

Maarten

Fucking positive
Na dit weekend weer het nodige circuit geweld gezien te hebben op tv ben ik een beetje nieuwschierig geworden en opzoek gegaan naar een betaalbare manier van racen met de auto.
Zijn er hier mensen die wel eens vaker op het circuit komen? Of kan iemand mij misschien wat vertellen over een betaalbaar kampioenschap o.i.d. waar je als beginner de boel een beetje kunt verkennen/leren.
Is het misschien verstandig om eerst een auto te kopen en af en toe in te schrijven voor een circuit dag op zandvoort ofzo (als die er zijn iig..), en nog niet gelijk mee te gaan doen aan een kampioenschap? Of kan zijn er een soort opstap klasses?

Moet ik ergens rekening mee houden als ik opzoek ga naar een auto?

Ik heb niet gelijk grote plannen, eerst maar eens wat info verzamelen en kijken of dit wat voor mij is.
Ik hoop dat jullie mij een beetje opweg kunnen helpen :)
 
Advertisement - register to remove this

Kijk dat soort dingen zijn tof :)
Een race licentie is uiteindelijk misschien wel eens de moeite waard. Maar eerst maar eens af en toe zo een vrije rit mee doen. En na wat training misschien zo een endurance van 4 uur.

Heb best wel toffe klasses gevonden om in te gaan rijden met licentie op deze site: http://www.dnrt.nl/

Zonder licentie vrij knallen heb ik ook gevonden op
www.vrijrijden.nl
 
Jammer dat dat vrij rijden niet op Assen is. Want €270 is wel meteen een smak geld om ff te knallen. En of je remmen t 4uur lang vol houden :P
 
oefenen op Nürnburgring-Nordschleife, kost niet zo heel erg veel voor 1 dag.
Was iets van 74 euro voor een dag ofzo laatste x dat ik daar was.
 
http://www.formidoswiftcup.nl/index.php :D
Dit lijkt me echt te vet. Omdat ik wel eens wilde weten hoeveel dit nou kost, heb ik wat teams een mailtje gestuurd. Je bent rond de 35000 euro kwijt voor een jaar. Dat is mij dus een beetje teveel van het goede voor een "opstap" klasse :+.
Probleem is een beetje dat ik geen auto monteur ben oid, dus ik kan moeilijk zelf een auto gaan bouwen.
 
oefenen op Nürnburgring-Nordschleife, kost niet zo heel erg veel voor 1 dag.
Was iets van 74 euro voor een dag ofzo laatste x dat ik daar was.

Doe t toch iets liever op Assen, omdat ik er ook woon. Anders moet je je auto weer op een aanhanger vervoeren, aangezien ik m toch stuk maak :+
 
Dit moet je gewoon doen als je het jezelf kan veroorloven.

Dus niet met een crappy auto aankomen en besparen op van alles en nog wat. :P

Mja, dat is mijn visie.

Denk dat je na een dagje racen zomaar 500 tot 1000 euro verder bent?
(incl. inschrijven/onderdelen/vervoer etc. etc.)
 
Wel als je echt aan een kampioenschap mee gaat doen ja.
Dat vrij rijden kost 20 euro, en je hebt voor de rest alleen een helm en een auto nodig.
Maarja, je moet ergens beginnen :)

@ Arne en Robert:
Karten heb ik wel een beetje gezien nu.
Heb 4 jaar op een kartbaan gewerkt.
 
Last edited:
Iva circuit dag is ook wel lachen!

Volgens mij was het 175euro voor de heledag ( 4uur )

Ik heb er ook aan zitten denken om circuit te gaan rijden maar het is wel erg duur :X

Als je een redelijke auto ( e30 325i ) opbouwt ben je zoon 5000euro kwijt ( zonder de aanschaf van de auto )
Je bent 4000euro kwijt voor 8 keer racen in het jaar.
Als je niks kapot rijd natuurlijk ;)

Erg dure hobby, voor mij atans.

kijk anders is op www.bmwdriversclub.nl
Daar zijn ook best leuke dagen!

Als het onderstel van mijn auto fatsoenlijk is ga ik ook zeker wel een keer mee racen :W
 
Hele goede kennissen van mij(team Dekker) rijden in de swift cup en diesel cup.
Die doen het puur voor de hobby krijgen het gefinancierd door sponsors:)
 
Zoals Oscar zegt moet je denks minimaal 1 goed betaalde sponsor vinden wil je aan auto races doen.
In je 1tje alles finacieren gaat wel maar dan je moet je goed verdienen en zoveel geld erin willen steken.

En denks dat het ook beter is dat je eerst evaringen opdoet met vrij-rijden en van die Race-dagen.
 
Nouja dat hoeft ook niet persee denk:)
Als je je race licentie gaat halen dan krijg je echt alles te weten en aangeleerd, vervolgens ga je dus met je race auto trainen en dan leer je ook genoeg;)
 
Als je in zo een cup als de Formido Swift Cup mee wilt rijden heb je sowieso sponsoren nodig. of je moet zelf 35000 euro per jaar op kunnen hoesten voor je hobby, maar dat kunnen er niet veel denk ik.
Het probleem met het vrij rijden is dat ik geen automonteur ben, en al zou ik wel de kennis hebben. Dan heb nog geen plek met het juiste gereedschap om aan de auto te sleutelen. Het voordeel van jezelf inkopen in een team is gewoon dat alles voor je geregeld word. in principe hoef je alleen maar te trainen en wedstrijden te rijden. Het vervoer / onderhoud / stalling enz. word dan voor je geregeld.
Maarja dit kost veeeeel geld.
Heb net nog een mail ontvangen van een van de swift cup teams, en ik kan een praatje komen maken om een beter beeld te krijgen van wat het allemaal inhoud.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top