This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

beta buddyfilter

Andatura

Renault 5 0wner
ik wil graag met mensen spreken die op hun beta een buddyfiltersysteem gebruiken.
kunnen mensen met ervaring hiermee, mij even pm'en?

tnx
 
Last edited:
gaat bij beta nogal lastig ivm frame dat in de weg zit

moet je waarschijnlijk toch stukje frame weghalen waar de buddy op steunt en dan klein stukje overhouden voor buddy of te zetten/vastdraaien
zo moet een pvc pijp etc. net erdoor passen
 
heb joost al gecheckt ja, maar is inderdaad anders. het is het probleem dat een stuk frame waar de buddy op steunt in de weg zit. hierop zit in het verlengde ook mn bobine en cdi enzo... dus moet ik OF het hele plaatje eraf mollen en electrotroep ergens anders vastmaken en alleen de buddybevestiging overhouden, of iets heel anders verzinnen. en daarom zou ik graag met mensen spreken met een beta, die het systeem hanteren
 
Originally posted by Andatura
en bobine shit?of gewoon tót daar wegfrezen?

bobine zit toch rechtsonder de voetenplank???

je bedoelt zeker de spanningsregelaar en startrelais endergelijke
kan je toch ook ergens anders met bijv. een tie-rap (of hoe het ook heet) vastmaken

voor dat je gaat zagen etc. zou ik wel eerst ff beetje kijken/meten enzo of het dan wel gaat passen

zou dan wegzagen tot die 2 bevestigings puntjes van de buddy

veel suc6
 
snap dr geen hol van hoe dat moet gaan lukken... :? als gewoon "iemand" met beta en buddyfilter me kon helpen met pics ofzo
 
hey.
ik heb ervaring met de buddyfilter in een ark.
de enige manier is om een recht spruitstuk te gebruiken van malossi.
je kunt ook met slangen werken maar daar gaat je scoot kut van lopen dus hoef je dat niet te proberen.
als je dat gaat doen met het rechte spruirstuk van malossi moet je de ophanging ook anders maken zodat die niet meer helemaal doorloopt maar gewoon aan 2 zijden bevestigd zit.
dit is de enige manier bij een ark.
Greetz
 
Originally posted by InsaneMalebrain
Zo bedoel je?



Copyright by Beunhaas :W

als je dit zo monteerd met dit subframe komt het blok er heel schuin onder te hangen. Plus de wegligging is compleet kut..

Maar dit is wel de manier voor een buddyfilter constructie bij een beta. Voorlangs kan het niet, alleen achterlangs. Spreek uit ervaring..... Zal proberen fotos te zoeken voor je.
 
hilly had het wel voorlangs, maar ook dan moet je wat aanpassen... die pic heb ik wel wat aan maar moet dus apart gelast worden? kan ook zoals joost toch?
 
Op dat plaatje hierboven zal het echt wel goed zitten hoor. Ziet er stevig uit en je wegligging gaat er echt niet van achteruit hoor. Hoe vaak rij je zoiezo nou met een scoot waarbij je in het subframe hebt zitten zagen? Die staat de meeste tijd in de schuur denk ik toch.
 

daar ben ik het niet mee eens. met een dergelijke scooter wil ik wel graag dat alles safe is met een top van minimaal over de 100. Dan wil ik geen motor die onder me scoot zwabbert....
 
Armon je weet duidelijk niet waar je over praat. Er zijn meerdere mensen op dit forum die met zo'n subframe rijden zonder problemen. En geloof me die mensen rijden allemaal met een flinke bak vermogen. Ik snap dus niet waar jij het vandaan haalt dat dit niet zou werken.