Beta ark trekt warm slecht 0-20

Arkieac

New Member
Hallo allemaal,
Ik heb wat probleempjes met mijn scooter, een Beta Ark Ac uit 2013, heb em pas een week, 13000 op de teller
-Trekt koud goed, maar ook stropdas warm is totaal niet van 0-20, maakt normaal om te gaan en valt er iets mee terug en komt bijna niet vooruit. 20. Dit probleem is er niet als tie koud is. En boven 20 gaat super vooral bij ongv 50.
- Bij vanaf stilst zelfs volgas en dan gas los valt tie uit

Bougie is goeie kleur, pas slappere trekveren geprobeerd, maar trok tie alleen beroerder van. Rolletjes hebben wel een klein beetje een vlak kantje. Ook gepimulariseerd, omdat hij soms meedragen benodigd.
Zitten zwarte trekveren in (geen idee welk merk) en gele drukveer. Weet ook niet hoeveel gram rolletjes.
Wie kan mij helpen? Moet ik misschien carburateur opnieuw afstellen als tie goed warm is? Of toch iets met trekveertjes?
Groetjes
 
Advertisement - register to remove this

Wat is je setup? Ik had het zelfde probleem met mijn Beta ark LC en strakkere trekveertjes was de oplossing. Heb je een terugloop uitlaat? Dan zou ik omega zilver proberen en als je dan nog een dip hebt Malossi geel. Voor een standaard uitlaat weet ik even niet wat de richtlijnen zijn dus dat word puzzelen met een trekveersetje. Het kan ook zo zijn dat je koppeling gewoon ver op is.
 
Is het een 50cc of een 70cc.?Is moeilijk te zeggen of het Malossi is, kan net zo goed omega zwart zijn en ja als je dan een 50cc blokje hebt dan krijg je dit. In de richtlijnen staat namelijk dat die voor 70cc cillinders zijn. Mijn scooter kwam met een warme motor namelijk ook niet vooruit met omega zwart terwijl die koud echt een raket was. Sito plus maakt een stuk minder toeren als een terugloop toch? Probeer eens zilveren omega trekveertjes indien je cillinder 50cc is.
 
Succes! Mochten die nog te slap zijn probeer dan gele Malossi veertjes.

Hoe strakker de veren, hoe meer toeren de scooter moet maken om op te trekken. Dus te weinig toeren is strakkere veren. Mocht je nou gigantisch veel toeren maken en niet vooruit komen dan zijn je veren te strak en moeten ze slapper.
 
Heb net weer ff getest maar als tie warm is trekt tie vanaf stil bijna niet op, wel veel toeren, dus ik denk wel slappere trekveren
Heb een filmpje gemaakt maar kan die niet uploaden
 
Als hij heel veel toeren maakt en niet weg komt dan zijn ze inderdaad te strak . Maakt hij weinig tot geen toeren dan zijn ze te slap. Hoezo haal je niet zon 9delige set van dmp? Kosten niets en dan heb je 3 soorten sterktes. Op Joun setup zal 1 van die drie sterktes toch echt wel goed moeten zijn. Ik weet zo 123 even niet wat nog slapper dan goud omega is. Je kan eventueel het filmpje op YouTube zetten en hier de link plaatsen.
 
Back
Top