Beta ark trekt warm slecht 0-20

Arkieac

New Member
Hallo allemaal,
Ik heb wat probleempjes met mijn scooter, een Beta Ark Ac uit 2013, heb em pas een week, 13000 op de teller
-Trekt koud goed, maar ook stropdas warm is totaal niet van 0-20, maakt normaal om te gaan en valt er iets mee terug en komt bijna niet vooruit. 20. Dit probleem is er niet als tie koud is. En boven 20 gaat super vooral bij ongv 50.
- Bij vanaf stilst zelfs volgas en dan gas los valt tie uit

Bougie is goeie kleur, pas slappere trekveren geprobeerd, maar trok tie alleen beroerder van. Rolletjes hebben wel een klein beetje een vlak kantje. Ook gepimulariseerd, omdat hij soms meedragen benodigd.
Zitten zwarte trekveren in (geen idee welk merk) en gele drukveer. Weet ook niet hoeveel gram rolletjes.
Wie kan mij helpen? Moet ik misschien carburateur opnieuw afstellen als tie goed warm is? Of toch iets met trekveertjes?
Groetjes
 
Advertisement - register to remove this

Buiten het feit dat wellicht druk en trekveren niet goed zijn denk ik toch dat dit niet het enige probleem is.
Een veer wordt niet veel strakker of slapper als deze warm wordt, tenminste niet als deze binnen de normale bedrijfstemperaturen blijft.

Ik ken de Beta Ark niet in detail en ken dus ook de werking van de elektrische choke niet, maar mocht deze choke functioneren zoals de meeste scooters tegenwoordig, lijkt het erop dat de carburateur een grotere sproeier kan verdragen.

Initieel is het brandstofmensel namelijk redelijk rijk maar als de elektrische choke eenmaal op temperatuur is, verarmd het brandstofmensel en blijkbaar trekt de scooter dan minder goed dan met een rijk mengsel, volgens TS.
 
Er zit inderdaad een enorm verschil tussen warm en koud dus het leek mij ook onwaarschijnlijk dat het alleen die veertjes was. Dus jij zegt ff een grotere sproeier? De kleur van de bougie was ook gewoon goed
 
Last edited:
Mijn uitlaat zat los dus heb em net opnieuw vastgezet en luchtfilter eraf gehad, maar toen startte ik em opnieuw en het enige wat tie doet is heel zachtjes rijden, veel roken en bijna uitvallen bij gas los. Wat kan dat zijn?
Zat wel veel olie bij tbegin van me uitlaat en hij lekte iets benzine toen ik het luchtfilter los had
 
Back
Top