Beta ark start niet

Tom2408

New Member
Hallo mijn beta ark ac 2010 rijd sinds een week al niet meer ik reed naar huis van mijn werk toen hij plotseling een beetje begon te stotteren en 100 meter verderop uitviel en niet meer aan te krijgen was ik heb al wat dingen vervangen en nagekeken zoals:
Cilinder
Krukas
Carb
Benzinefilter
Benzinekraan
Spanningsregelaar
Achter de carterkap zit ook alles goed
Andere bougie

Hij wilt heel af en toe starten maar valt gelijk weg en dan ruik ik een beetje een verbrand luchtje iemand die me kan helpen ?
 
Advertisement - register to remove this

Vliegwiel eraf halen en kijken of er nergens schade is.. Bedrading heeft ook tegen het vliegwiel kunnen scheuren waardoor de kabel open ligt.
Of een van de spoelen kan defect zijn..
 
Dan is de ontsteking niet goed, want deze hoort echter blauw te zijn..

Vermoed de stator of de cdi. Bobine gaat normaal gesproken niet zo snel defect omdat dit alleen een hele boel kopere windingen (spoel) zijn.
Wat er wel ermee kan gebeuren is dat de spoel kan verbranden door te hitte en dan is die wel kapot.
 
Dan is de ontsteking niet goed, want deze hoort echter blauw te zijn..

Vermoed de stator of de cdi. Bobine gaat normaal gesproken niet zo snel defect omdat dit alleen een hele boel kopere windingen (spoel) zijn.
Wat er wel ermee kan gebeuren is dat de spoel kan verbranden door te hitte en dan is die wel kapot.
Oke en die spoel kan ik die los kopen of is het aan te raden gelijk een nieuwe ontsteking te halen?
 
Back
Top