Beta ark start niet na revisie

Scootahhhzz

New Member
Hallo

Ik heb een beta ark uit 2006 en heb laatst dus mijn krukas, lagers en keerringen drukveer en trekveren nieuwe zuiger en een nieuwe startkoppeling

Standaard krukas
Standaard zuiger
Malossi gele drukveer +1500rpm
Paarse trekveren +1500rpm

Maar ik probeer m dus al de hele tijd te starten en het valt me op dat de bougie een beetje nat wordt maar start nog steeds op geen enkele wijze ook geen rem reiniger in de carb heb andere sproeiers geprobeert en het enige wat ie doet is steeds stroefer lopen net alsof de zuiger dan klem begint te zitten

Maar wat ik nou precies fout heb gedaan weet ik niet

Ik heb de krukas vervangen omdat het schroefdraad kapot was

Wie kan mij helpen
Alvast heel erg bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Is de krukas wel gecentreerd?
Krijgt de scooter wel 2-t olie?
Ik heb hem wel gecentreerd inderdaad en na dat ik de keerringen erop heb gezet liep die wel wat stroever maar heeft wel goed compressie en hij heeft olie alleen ik weet niet of die wel de olie krijgt hoe kan ik dit testen?
 
alleen ik weet niet of die wel de olie krijgt hoe kan ik dit testen?

Ik zie geen elektrische sturing voor de oliepomp op het elektrische schema dat ik heb van de Beta Ark, dus ik ga ervan uit dat het een mechanische oliepomp betreft.
Zo niet werkt het verhaaltje hieronder niet.

1. trek het olieslangetje van de carburateur en hang dit in een klein opvangbakje.
2. laat de olie die nog in het slangetje zit eruit druppelen totdat er geen olie meer uit het slangetje druppelt.
3. neem een boormachine met een dop die past op de moer van de krukas aan de variozijde of de vliegwiel zijde.
4. het beste even de bougie uit de cilinderkop draaien, dan heb je niet zo'n compressie en het blok draait wat makkelijker rond.
5. draai met de boormachine op 1 van de moeren van de krukas het motorblok rond.
6. uit het slangetje moet nu weer langzaam olie druppelen.
 
Okee en als ik niet zo een dop heb met sds aansluiting kan ik het dan nog op een andere manier doen? Anders moet ik even rond gaan zoeken waar ik dat kan halen.

Maar wat als het niet aan de olie ligt waar zal het dan nog aan kunnen liggen?

En als die dus geen olie krijgt moet er een nieuw oliepompje in? Of kan het misschien dat ik de aamdrijftandwiel van de oliepomp verkeerd heb terug gezet? Wamt die zit dus met die tanden daarvan op de oliepomp maar dam werken de tanden tegen hoort dat zo of moet ie andersom dat ze elkaar niet raken

Post 7 en 8 samen gevoegd.
 
Back
Top