Beta ark loopt trekt slecht

Arkieac

New Member
Goedenavond,
Mijn beta ark 13000 km had weinig compressie en trekte warm heel slecht op en kwam amper dijk op enz.
Nu heb ik een nieuwe cilinder en zuiger dr van DR op gezet, alles goed gemonteerd pakkingen enz en nu heeft tie wel compressie en start gewoon en loopt stationair goed. Heb kort geleden ook membraan vervangen. We hebben niet sproeier ed afgesteld na nieuwe cilinder maar is gwn ook 50cc dus zou ook niet persé hoeven.
Maar nu trekt tie dus verschrikkelijk slecht en komt bijna niet vooruit. Toen hebben we t luchtfilterhuis eraf gehaald en toen deed tie het al beter. Luchtfilter was helemaal nat en er komt benzine uit de carburateur naar t luchtfilter zegmaar.
We denken valse lucht ergens maar nog niet kunnen ontdekken waar. Membraan, krukaskeerring enz al gecontroleerd.
Wat kan het probleem zijn?
Te veel benzine? Iets met vlotter? Toch valse lucht ergens? Te grote of te kleine sproeier?
Stel alsjeblieft vragen voor meer duidelijkheid
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Het feit dat de scooter beter loopt met de luchtfilter gedemonteerd laat mij vermoeden dat de hoofdsproeier te groot is.

Als het luchtfilter niet op de carburateur zit krijgt het blok namelijk meer lucht.

Ook even het luchtfilterelement nakijken of dit niet vervuild is en te weinig lucht doorlaat.
 
Maar waarom zou die het met de vorige cilinder het wel wat beter doen dan?
Toen deed tie het trouwens warm fk beroerd qua optrekken en koud best goed
Luchtfilter element is inderdaad smerig dat komt dus uit de carburateur
 
Last edited:
Als je luchtfilter compleet nat wordt van de benzine, sluit je vlotter niet goed af en is je benzinekraan die op vacuüm werkt kapot omdat de benzine .
door blijft lopen.

1. Vervang je benzinekraan op vacuüm
2. Maak je carb compleet schoon en test of je vlotter goed afsluit. zo niet, revisieset bestellen.
3. Maak je luchtfilter compleet droog en schoon.

Veel succes!
 
Zodra de benzine een bepaald niveau bereikt in je vlotterbak, sluit de vlotter de toevoer af zodat je carburateur niet overloopt. Zoals jij het probleem omschrijft "Luchtfilter was helemaal nat en er komt benzine uit de carburateur naar t luchtfilter zegmaar." Heb ik sterk het vermoeden dat je vlotter niet goed afsluit en prestatie problemen erdoor krijgt.

Als je hebt geconstateerd dat je vlotter wel goed functioneert, Zou ik het niet weten wat het anders moet zijn.

- Van een niet goed functionerende membraan, kan je carb niet overlopen met als gevolg dat je luchtfilter helemaal nat is.
- lekkage bij de krukaskeerringen kan je op het oog waarnemen, motor kan hierdoor slecht en/of onregelmatig lopen maar je krijgt er geen doordrenkte luchtfilter van.
 
Back
Top