Beta Ark LC start niet meer

Beta Ark heeft standaard 6,5 grams rollen.. Als je de originele minarelli vario nog hebt dan heb je de volgende maat nodig 15x12.


Zou op ze minst het volgende doen:

- Luchtfilter matje vervangen (een originele nemen)
- Aandrijf riem vervangen
- Vertandingsolie vervangen

Van de rolletjes even een foto maken

Van de vario beide kanten even een foto maken. (wel even opletten dat de startkoppeling die er achter zit niet eruit of los komt.. Anders kan je die kogeltjes gaan zoeken (dat is echt een k*t werkje)
De oude rollen heb ik mee genomen naar de zaak; bleken 4.5 te zijn.
Er werd me verteld, dat ik niet zwaarder moest gaan omdat er dan helemaal geen trekkracht meer zou zijn.
Op zich loopt ie nu mooi stationair en een top(je) van rond de 50....alleen optrekken is een ramp...alsof iemand je vasthoud :)
Aandrijfriem laten zien, maar die was nog prima...olie kan ik nog gaan doen dus.

Volgens mij zit er in het luchtfilter helemaal geen matje: filter is een gesloten onderdeel met enkel het gat naar de carb.
Kijk ik er nu overheen dan?

Ik zou al dolblij zijn, als ie wat sneller optrok...max mag ietsje harder maar niet belangrijk.
 
Zou toch maar eens die 6,5 grams proberen dan.. Die gene kan zoveel zeggen.
Heb in het verleden een aprilia rally lc gehad met minarelli blok.. En daar deed ik voor een standaard uitlaat gewoon 6.5 grams erin en dat was gewoon goed. Dus dat zal niet veel anders zijn dan voor jou beta ark..

Alleen de yamaha aerox heeft standaard 5.5 grams omdat dat hok een stuk zwaarder weegt.

Betreft het luchtfilter.. Daarvoor moet je de schroeven eruit halen die aan de zijkant / voorkant zitten.. Dan kan je een deksel eraf halen en zie je het luchtfilter matje zitten.. Die hoort normaal vernieuwd te worden.

4.5 grams rollen zijn overigens te ligt met een standaard uitlaat.. Vandaar dat het ding geen koppel leverd en het lijkt alsof je geen trekkracht meer hebt.
 
Ben het eens met Eurokit. 4.5 op een originele uitlaat lijkt me veel te licht. Dat had ik met mijn beta pas met een sport uitlaat waar ik op een originele 6 gram had.
 
Back
Top