injectx
Member
Achtergrond (mag je overslaan):
Ik heb vroeger toen ik nog 16 was een brommer gehad en wilde altijd al een scooter. Ik had toen meer hobby's dus dat is hem niet geworden. Nu, 20 jaar later heb ik besloten een opknapper te kopen, het bleef toch kriebelen.
Doel:
Wat zat/zit erop:
Hij liep best oke maar elektronisch klopte er helemaal niks van. Nieuwe kabelboom en andere elektrische onderdelen besteld en alles opnieuw aangesloten, vrijwel alles werkt. Voor nu ben ik er tevreden mee. Heb hem ook al een ander kleurtje gegeven en niewe stickers aangebracht, uitlaat, carterkap etc etc. opnieuw gespoten. Ziet er allemaal top uit, geen problemen zover.
Het issue:
Als hij net aan is, trekt hij in een keer lekker door tot zijn top. Als ik even later optrek vanuit stilstand, trekt ie wat langzamer op en gaat rond de 50 ineens weer flink doortrekken. Ik zou liever zien dat ie in een keer lekker trekt tot z'n top.
De sproeier heb ik al eens vervangen, zat 86 in, heb ik 78 ingezet maar deed helemaal niets, zelfde als de vorige.
Nu heb ik contact gehad met de iemand die voor mij de kabelboom er opnieuw ingelegd heeft en hij zegt dat ik sowieso andere trekveren kan overwegen en zou moeten kijken naar mijn rolletjes, wat is hier de staat van en welk gewicht ligt erin?
Mijn koppeling ziet er nu zo uit (klik voor groot):
Zoals ik al zei ben ik nog lerende en heb er nog niet zoveel verstand van maar de schoentjes zien er niet meer zo je-van-het uit dus die zou ik kunnen vervangen. Verder lijken de veertjes origineel dus ik zou strakkere kunnen proberen.
De variateur ziet er zo uit (klik voor groot):
De gele rolletjes wegen 5 en de blauwe 4.
En de v-snaar (klik voor groot):
Lijkt er wat gehavend uit te zien?
Wat lijkt jullie het beste? Koppelingschoentjes vervangen, strakkere veertjes, andere rolletjes en nieuwe v-snaar?
Optrekken vind ik het belangrijkst. Topsnelheid geef ik niet zoveel om, als het rond de 60-65 GPS blijft vind ik het prima.
Ik heb vroeger toen ik nog 16 was een brommer gehad en wilde altijd al een scooter. Ik had toen meer hobby's dus dat is hem niet geworden. Nu, 20 jaar later heb ik besloten een opknapper te kopen, het bleef toch kriebelen.
Doel:
- Meer kennis krijgen over een scooter
- Sleutelen is leuk
- Mijn verf-skills pimpen
- Lekker touren in de zomer
Wat zat/zit erop:
- Leovince Sito uitlaat
- Varioring eruit
- Niet originele 50cc cilinderkop
- Voor zover ik heb kunnen ontdekken, verder relatief origineel
- Loopt op de teller max. 80kmh, op de GPS is dat rond de 70-75
Hij liep best oke maar elektronisch klopte er helemaal niks van. Nieuwe kabelboom en andere elektrische onderdelen besteld en alles opnieuw aangesloten, vrijwel alles werkt. Voor nu ben ik er tevreden mee. Heb hem ook al een ander kleurtje gegeven en niewe stickers aangebracht, uitlaat, carterkap etc etc. opnieuw gespoten. Ziet er allemaal top uit, geen problemen zover.
Het issue:
Als hij net aan is, trekt hij in een keer lekker door tot zijn top. Als ik even later optrek vanuit stilstand, trekt ie wat langzamer op en gaat rond de 50 ineens weer flink doortrekken. Ik zou liever zien dat ie in een keer lekker trekt tot z'n top.
De sproeier heb ik al eens vervangen, zat 86 in, heb ik 78 ingezet maar deed helemaal niets, zelfde als de vorige.
Nu heb ik contact gehad met de iemand die voor mij de kabelboom er opnieuw ingelegd heeft en hij zegt dat ik sowieso andere trekveren kan overwegen en zou moeten kijken naar mijn rolletjes, wat is hier de staat van en welk gewicht ligt erin?
Mijn koppeling ziet er nu zo uit (klik voor groot):
Zoals ik al zei ben ik nog lerende en heb er nog niet zoveel verstand van maar de schoentjes zien er niet meer zo je-van-het uit dus die zou ik kunnen vervangen. Verder lijken de veertjes origineel dus ik zou strakkere kunnen proberen.
De variateur ziet er zo uit (klik voor groot):
De gele rolletjes wegen 5 en de blauwe 4.
En de v-snaar (klik voor groot):
Lijkt er wat gehavend uit te zien?
Wat lijkt jullie het beste? Koppelingschoentjes vervangen, strakkere veertjes, andere rolletjes en nieuwe v-snaar?
Optrekken vind ik het belangrijkst. Topsnelheid geef ik niet zoveel om, als het rond de 60-65 GPS blijft vind ik het prima.