Beta ark dr50 met tecnigas

Stim

New Member
Goededag.
Ik zit met een probleem
Minarelli horizontaal
17.5mm carb
Dr50 met tecnigas next

Weten Jullie miss welke sproeier ik ong moet hebben om hem te kunnen afstellen

Met 78 loopt hij de eerste 300 meter bagger. Maar daarna nog slechter
Ga ik naar 76 74 72 rijd hij helemaal slecht
Volgas rond de 20 em dan om de paar seconde een dip net als brandstof of ontsteking word afgesloten??

Bij 74 is bougie grijs bij 78 zwart
Maar echt goed niet kunnen testen ivm inrijden van cilinder en niet goed kunnen rijden ermee.

Stationair loopt hij goed
 
Advertisement - register to remove this

Hey Stim,

Ik heb een aantal vragen die ik je moet stellen voordat ik of andere leden je beter kunnen helpen.

- Wat voor type bougie gebruik je? (bijv. NGK BR8HS)
- Wat voor versie carburateur zit op je Beta? ( bijv. Dellorto PHVA 17.5 TS
- Rijdt je met de standaard luchtfilter met snorkel erin?
- Je overbrenging is al goed afgesteld?

gr,
 
Het is een dellorto met automatische choke.
Deze is gecontroleerd. Het is ook een vrij nieuwe.
Overbrenging is standaard met standaard filter begrensd
 
Omdat je met de met de standaard luchtfilter rijdt met snorkel zit je met jou setup grofweg wel in de juiste richting kwa sproeiers. (70 a 78)
Je gaf ook aan dat je een dip heb alsof de ontsteking hapert, Zou je kunnen controleren of de bougie goed vonkt. Anders een nieuwe bougie proberen als je die heb liggen.

Zou je de huidige type bougie nog willen doorgeven? staat op het porselein van de bougie.

gr,
 
Ngk 8
En het zijn nieuwe
Post automatically merged:

Vonkt ook mooi
Post automatically merged:

Ik heb nog een dr70 liggen.
Maar die schijnt niet goed te zijn icm de uitlaat.
 
Last edited:
sinds wanneer is dit probleem ontstaan?
Wat het eventueel ook kan zijn is een massaprobleem. heb je de Beta uit elkaar gehaald en later weer compleet opgebouwd?

Wil je setup veranderen door een DR 70cc erop te monteren?
Het zal niet de beste uitlaat zijn voor de DR 70cc maar je zal meer vermogen hebben als je DR 50cc als je dat wil.

gr,
 
De beta ark zat 70cc (dr70)
De vorige eigenaar hééft hem naar de dealer gebracht daar hebben ze eeb keering vervangen en pakking bij spruitstuk. Afstellen konden ze niet ivm geen kappen.



Ik heb hem over genomen. En had nog eeb nieuwe uitlaat en cilinder liggen. Dus die erop gezet.
Massa punten had ik idd schoon gemaakt ( ik was toch in de buurt)

Er zit alleen geen accu aangesloten

En op het frame rechts zit een zwart blokje. Met aan beide kanten een buisjes.
Door het ene buisje kan ik door geen blazen anderekant niet
Post automatically merged:

Er is niks op aangesloten.
 
- Massapunten zijn goed en schoon gemonteerd
- Bougie is nieuw en vonkt mooi
- Carburateur is nieuw en schoon.

Lastig om nog een diagnose te stellen achter m'n toetsenbord... Nu moet ik even gokken wat het zou kunnen zijn.

- Kijk je membraan kleppen na. aftermarket carbonnen plaatjes kunnen slijten. Als de originele metalen platen erin zitten kijk. of deze goed sluiten.
- Luchtfilter is schoon van binnen? geen zwaar verouderd/vervuild filter element erin?

mocht het bovenstaande het probleem niet verhelpen probeer het volgende als je de onderdelen hebt.

- bougiedop en bougiekabel, nog niet verholpen? probeer een andere bobine, en anders het CDI, mocht het ook niet helpen, andere ontsteking.

Kan je laten weten wat voor type dellorto carburateur het is? (bijv. PHVA 17.5 TS) Dit vindt je aan de buitenzijde van de carburateur.


Omdat er geen accu gemonteerd zit zou je niet de symtomen krijgen die je Beta nu heeft.
Ik kan mij even niet herrinneren wat het zwarte blokje zou kunnen zijn. Wellicht een ander lid van scooter-forum dat wel weet. Of post een foto ervan.
 
Back
Top