Beta Ark blijft in toeren hange¿?

Gielloo89

New Member
Hallo

ik heb een vraag ofja probleem met me scooter,, ( zoals vele hier )

ik sinds kort met beta ark a.c verwent met een nieuw vario ( multivar ) en carb ( 21mm dmp )

Setup:
Stage 6 racing 50cc A.C
21mm dmp carb ( sproeier 88 )
Multivar ( 4.0 gram rollen )
Std koppeling ( gele drukveer + zwarte trekvere )
Yasuni R

Als de motor koud is loop die top,, maar naar 1x topsnel/max toerental aangeraakt tehebben wilt die niet meer goed op toeren komen,,
Blijft die in een soort dip hange voor paar seconden, en dan uit het niks trek die hem weer vol door.

heb al geprobeerd

Sproeier was 94, nu 88.
Nieuwe membraamplaatjes.
Alle slange ( benzine vacuum en olie ) zijn nieuw.
Bougie 8 ngk naar bougie 9 ngk

De eerst 15min rijd de scooter top!!! erna begin die kracht en power te verlieze,, en als ik een even stil sta en daarna gas geeft gaat die weer gewoon goed :S

Iemand een idee of iets, hoor ik het graag!!
 
Advertisement - register to remove this

Hi
Ik denk de DMP carburateur de oorzaak. Fabriekssetting van namaak carburateurs is niet te vertrouwen uit eigen ervaring. Had precies dezelfde symptomen als jij met een DMP 17.5mm ook op een Beta Ark AC.

Dmp imitatie carbs zijn slecht af te stellen!Neem beter een Dellorto ;)
 
Hi
Ik denk de DMP carburateur de oorzaak. Fabriekssetting van namaak carburateurs is niet te vertrouwen uit eigen ervaring. Had precies dezelfde symptomen als jij met een DMP 17.5mm ook op een Beta Ark AC.

Dmp imitatie carbs zijn slecht af te stellen!Neem beter een Dellorto ;)

had dat idee ook,, maar is als nog raar dat die op het eene moment wel goed gaat, na 2x vol gas ineens in gaat houde,,
en dat zelfde probleem had ik met mijn std 12mm carb ook,, precies hetzelfde als wat ik nu heb,, ( std carb 12mm was del'lorto )
 
had dat idee ook,, maar is als nog raar dat die op het eene moment wel goed gaat, na 2x vol gas ineens in gaat houde,,
en dat zelfde probleem had ik met mijn std 12mm carb ook,, precies hetzelfde als wat ik nu heb,, ( std carb 12mm was del'lorto )
Ja is wel vreemd... Maar een DMP carb als alternatief voor origineel is nog veel slechter. Ze zijn gewoon niet te vertrouwen. Of je eigen afstelling nu goed of slecht is.

Ik has met die Dmp 17.5mm dat exact wat jij had: op top enorm in gaan houden, heel onregelmatig. Ik bleef maar sproeiers vergroten etc was het zo zat, een Dellorto 17.5 genomen en alles was weer fijn :)
 
Overheen gelezen maar uh... 21mm op 50cc niet wat overkill? Denk ook een oorzaak voor de onregelmatige toeren.
 
Last edited:
Ja is wel vreemd... Maar een DMP carb als alternatief voor origineel is nog veel slechter. Ze zijn gewoon niet te vertrouwen. Of je eigen afstelling nu goed of slecht is.

Ik has met die Dmp 17.5mm dat exact wat jij had: op top enorm in gaan houden, heel onregelmatig. Ik bleef maar sproeiers vergroten etc was het zo zat, een Dellorto 17.5 genomen en alles was weer fijn :)

ik heb nou een Stage 6 21mm pwk bestelt, en hopelijk werkt het dan beter,,
 
Als je het hebt met beide carburateurs is dat niet je probleem .kijk eens bij de overbrenging misschien is je spiebaan niet mooi zuiver meer in je achterpoulie dan blijft hij als t waren hangen en knijpt niet mooi de achterpoulie in
 
Back
Top