beta ark afstellen

Status
Not open for further replies.

jeffdechef

Well-Known Member
ik heb n vraagje over t afstellen van m'n carburateur. Ik heb beta ark AC die goed optrekt tot n km of 20 p/u, dan krijgt ie n dip tot 40/50 km/h, waarna hij weer goed doortrekt tot 75. Er zit n 50cc standaard cilinder onder, met een 12 mm carburateur, standaard uitlaatje en n racevario. in de carb zit sproeier 74. Wat moet ik doen om die dip weg te krijgen ? sproeier veranderen ? groter of kleiner of iets anders???
 
Advertisement - register to remove this

ja, wat raad je aan, het afstellen is bij elke scooter weer verschillend, miss zijn der een paar members die je een richting kunnen geven maar je zal toch zelf moeten testen... suxxes!

edit: De eerste 20 kmh, zijn voor de koppeling, daarnaa neemt je vario het over.. /edit
 
Dips komen nooit door sproeiers, altijd door overbrenging.
Als je goed optrekt en dan daarna een dip hebt, kan dat maar 1 ding betekenen:
Je rolletjes zijn te zwaar, probeer eens 1 gram lichter.
 
kaj meteor said:
Dips komen nooit door sproeiers, altijd door overbrenging.
Als je goed optrekt en dan daarna een dip hebt, kan dat maar 1 ding betekenen:
Je rolletjes zijn te zwaar, probeer eens 1 gram lichter.


als je een paar maten te kleine sproeier heeft zal die inhouden , en kan net lijken of je gewoon te zware gewichten hebt..

en aan de bougie zul je het dan niet aflezen...
 
kaj meteor said:
Dips komen nooit door sproeiers, altijd door overbrenging.
ooit is op een sprinter met een hoop pk's gereden(20 ofzo)?nee? moet je is doen en dan een 2 maten kleinere/grotere sproeier erin doen. Wedden dat je t merkt in de vorm van een dip!(of dat de dip er juist uit is)
 
ik heb vandaag kleinere sproeiers geprobeer dat was nix werd alleen maar erger maar ook 78 geprobeerd dat was al n stuk beter hij had n klein dipje maar kwam hier veel sneller doorheen, nu morgen ff 80 en 82 proberen zal wel nog beter zijn denk ik
 
Ik hb zelf rolletjes 3.4 erin zitten en hij trekt in 1keer door naar de 75;)


ik heb n vraagje over t afstellen van m'n carburateur. Ik heb beta ark AC die goed optrekt tot n km of 20 p/u, dan krijgt ie n dip tot 40/50 km/h, waarna hij weer goed doortrekt tot 75. Er zit n 50cc standaard cilinder onder, met een 12 mm carburateur, standaard uitlaatje en n racevario. in de carb zit sproeier 74. Wat moet ik doen om die dip weg te krijgen ? sproeier veranderen ? groter of kleiner of iets anders???
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top