Beta Ark 70cc probleem

Sily

Sily isn't stupid, right?
Laat ik beginnen met wat info:
Scooter:
Beta Ark - AC - 2009

Blok:
Minarelli - AC
70cc stage 60 (300km)
12mm carburateur
terugloopuitlaat - yasuni-z (onbegrenst)
bougie: br9hs
sproeier: 72

Probleem:
Ik zat te rijden en net wanneer ik gas wilde geven stop hij erop eens mee (had toen 4km vergereden en reed bij het gas geven 30 naar 50km toen hij stopte). Dit kwam omdat ik geen zekering had en in plaats daarvan een electra draadje erin gedaan. Dit was ook het probleem, want toen ik ging kijken zat het draad niet goed meer. Toen ik dat had gefixt ging ik kicken en hij schoot aan, maar omdat mijn accu heel leeg is ging hij met gas aan weer uit. Dus ik starten hem weer en liet hem voor 3 min aan en toen stopte hij weer op eens en ging hij niet meer aan.

Nu heb ik alle electra gecheckt en alles werkt. Zelf was ik bang voor ook een vastloper, aangezien de compressie opeens weg was. Dus heb ik de blok erook maar eens eraf gehaald en alles gecheckt en zo ver ik kan zien geen vast loper en hoort alles te werken. Toen ik alles er weer op deed was er ongeveer 70% compressie van wat ik eerst had. Dit kan komen omdat ik geen verpakking heb (maar is net bestelt).

Weet iemand misschien waarom hij niet meer start?
te kleine carburateur? nieuwe bougie? (bougie vonkt wel) of toch nieuwe zuigerveren? (terwijl ze wel nieuw zijn)
 
Advertisement - register to remove this

Dit kwam omdat ik geen zekering had en in plaats daarvan een electra draadje erin gedaan. Dit was ook het probleem, want toen ik ging kijken zat het draad niet goed meer. Toen ik dat had gefixt ging ik kicken en hij schoot aan, maar omdat mijn accu heel leeg is ging hij met gas aan weer uit. Dus ik starten hem weer en liet hem voor 3 min aan en toen stopte hij weer op eens en ging hij niet meer aan.

Sily isn't stupid, right?​

Eigenlijk in dit geval dus wel!

Het is een wonder dat de bedrading geen vlam gevat heeft!
Als er geen zekering zit gemonteerd of doorverbonden is zoals omschreven, kan dit uiteindelijk catastrofaal aflopen!

Op het AC blok is hittegraad 8 v.w.b. de bougie trouwens voldoende met de 70cc.
 
Als ik t zo lees ben je met alle respect het tekstboekvoorbeeld van een beunhaas...

Lees je eens in hoe het allemaal FATSOENLIJK in zn werking gaat. Als je geen pakking hebt liggen, oke boeie. Bestellen, wachten tot morgen- en dan verder puzzelen.

en dat bedrading verhaal zoals floris t zei is idd nogal zorgelijk, het heeft overigens niks ermee te maken dat dat ding met gas uitviel wegens een lege accu, dat ding loopt ook gewoon zonder accu.

doe een compressietest en monteer alles netjes, en doe jezelf een plezier en bestel een dellorto 17.5.
Als je na de compressietest bevind dat je geen compressie meer hebt zul je in t ergste geval een nieuwe cilinder moeten monteren.
 
Bedankt voor alle reactie XD. Ben zelf heel handig met de electra, maar natuurlijk is het nog wel altijd een wonder dat niks in fik vloog. Ik ga binnenkort veder met de blok weer. Maar als ik zo moet lezen is de compressie probleem door de CC of door te kleine carburateur? En wat heeft precies het doel van een groter carburateur (op meer kracht na)?
 
Bedankt voor alle reactie XD. Ben zelf heel handig met de electra, maar natuurlijk is het nog wel altijd een wonder dat niks in fik vloog. Ik ga binnenkort veder met de blok weer. Maar als ik zo moet lezen is de compressie probleem door de CC of door te kleine carburateur? En wat heeft precies het doel van een groter carburateur (op meer kracht na)?
je kan geen compressieverlies lijden door een te kleine carb, je verliest compressie als je ergens valse lucht trekt als als je cilinder/zuiger beschadigd is (incl of excl zuigerveren)
 
Snap niet dat dit niet echte relevantie heeft van serieusheid?

Blok:
Minarelli - AC
70cc stage 60 (300km)
12mm carburateur
terugloopuitlaat - yasuni-z (onbegrenst)
bougie: br9hs
sproeier: 72

Volgens mij weet je echt niet waar je mee bezig bent.

70cc stage 6 (neem aan een aluminium cilinder) En dan nog een 12mm carb erop hebben met sproeier 72.. En dan ook nog een hele foute uitlaat erop.. Die yasuni Z is voor op je originele 50cc cilindertje.. Dat is geen 70cc uitlaat, en al helemaal niet op een middel toerige cilinder.
 
Snap niet dat dit niet echte relevantie heeft van serieusheid?

Blok:
Minarelli - AC
70cc stage 60 (300km)
12mm carburateur
terugloopuitlaat - yasuni-z (onbegrenst)
bougie: br9hs
sproeier: 72

Volgens mij weet je echt niet waar je mee bezig bent.

70cc stage 6 (neem aan een aluminium cilinder) En dan nog een 12mm carb erop hebben met sproeier 72.. En dan ook nog een hele foute uitlaat erop.. Die yasuni Z is voor op je originele 50cc cilindertje.. Dat is geen 70cc uitlaat, en al helemaal niet op een middel toerige cilinder.
Het getuigt idd niet van enkele kennis, maargoed je moet ergens beginnen.
 
De setup die ik nu heb is niet de permanente setup, ik wilde eerst kijken als alles werkte aangezien dit me eerst 2-takt scooter is en als ik op sommige dingen geld kon besparen (bijvoorbeeld misschien toch een nieuwe ontsteking of iets) aangezien ik het zo goedkoop mogelijk wil doen. De vraag was meer hoe ik de compressie kon fixen (beetje onduidelijk uitgelegd). Alles werkt en rij er soms op zodat de cilinder alvast een paar km heeft. Wilt zeker niet betekenen dat het slim is, maar de probleem is gefixt, want de zuigerveren zaten niet goed terug. En de electra is weer gefixt.
 
De setup die ik nu heb is niet de permanente setup, ik wilde eerst kijken als alles werkte aangezien dit me eerst 2-takt scooter is en als ik op sommige dingen geld kon besparen (bijvoorbeeld misschien toch een nieuwe ontsteking of iets) aangezien ik het zo goedkoop mogelijk wil doen. De vraag was meer hoe ik de compressie kon fixen (beetje onduidelijk uitgelegd). Alles werkt en rij er soms op zodat de cilinder alvast een paar km heeft. Wilt zeker niet betekenen dat het slim is, maar de probleem is gefixt, want de zuigerveren zaten niet goed terug. En de electra is weer gefixt.
Onduidelijk uitgelegd? Ik begin het idee te krijgen dat Nederlands niet jouw eerste taal is.
Maargoed, het probleem is in ieder geval verholpen.
 
Back
Top