Beste/volledig ontgrensde cdi piaggio zip 80cc 4t 2v

iVision

Member
Ik ben na weken zoeken erachter gekomen dat mijn draadloze begrenzer:


Zichzelf limiteert tot een snelheid van max. 64km/h. Had eerst een 50cc die ook 64 op de gps ging en ik vond al raar dat de top met een originele uitlaat en een jamarcol niet verschilden.

Nu heb ik mijn 80cc erop en vandaag voor het eerst na het inrijden echt voor de top gegaan, en je raad het al 64 op de gps met de jamarcol uitlaat... nu staat er inderdaad bij de draadloze begrenzer dat die ongeveer in zijn snelle stand 55-65km/h kan halen, dat klopt dus ook wel. Waarom die niet gewoon volledig ontgrenst is blijft een vraag aangezien de scooterwinkel zei dat je met zulke begrenzers eigenlijk 'volledig' ontgrenst moet kunnen rijden... nou mooi niet dus. Komt erop neer dat ik op zoek ben naar een goeie cdi het liefst zonder in te zagen indien mogelijk. Heb me ogen op een ducati met grijze stekker. Maar ook kwam ik deze tegen toen ik naar die ducati aan het kijken was;



Is wel een stuk goedkoper dus dacht ik vraag of iemand ervaring met deze cdi heeft. Of mij gewoon de ducati met grijze stekker aanraad omdat je in die met gele stekker moet zagen als ik het goed heb.

Oja en wat betreft de uitlaten merk ik met de originele piaggio zip uitlaat toch wel echt zo'n 10-15% extra trekkracht (top moeilijk te zeggen aangezien die waarschijnlijk door mijn begrenzer niet harder dan 64km/h gaat.
 

Attachments

  • Screenshot_20220303-021426_Chrome.jpg
    Screenshot_20220303-021426_Chrome.jpg
    110.7 KB · Views: 16
  • Screenshot_20220303-021412_Chrome.jpg
    Screenshot_20220303-021412_Chrome.jpg
    63.7 KB · Views: 17
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Zou die zwarte niet nemen, omdat je niet weet welke merk het is.. Kan ook van DMP zijn en dan ga je huilen als die binnen 2 weken kapot is. (word waarschijnlijk lopen dan.. Weet niet of het je dan die goedkope prijs het dan waard is geweest..

Heb zelf vanuit de fabriek een langfang erop gehad.. Die was na 4000km door geslagen (samen met de originele Denso bougie).. Daarna via de dealer een gele ducati erop gehad. (misschien te warm geweest, omdat ik toen met sproeier 75 had gereden, na de plaatsing van de gele ducati de sproeier verhoogd naar 78.. Als je niet harder gaat of kan dan 55 is dat voldoende)
Daar heb ik nog nooit een probleem mee gehad. Liep wel oke, maar acceleratie was duidelijk ietsie minder.. (lijkt begrensd toch wat in te houden)

Top snelheid ging hier niet sneller dan 54km/u op de teller mee.. Met een grotere sproeier volgens mij nog 56/58 gehaald op teller en meer zat er niet meer in..

Met de grijze liep die prima beter door en zo richting de 68km op de teller. Aangezien ik een slecht wiellager had kan het daardoor komen dat die wat in heeft gehouden, en dus wellicht toch nog richting of net over de 70 op de teller zal gaan (voor mij snel genoeg)
 
Zou die zwarte niet nemen, omdat je niet weet welke merk het is.. Kan ook van DMP zijn en dan ga je huilen als die binnen 2 weken kapot is. (word waarschijnlijk lopen dan.. Weet niet of het je dan die goedkope prijs het dan waard is geweest..

Heb zelf vanuit de fabriek een langfang erop gehad.. Die was na 4000km door geslagen (samen met de originele Denso bougie).. Daarna via de dealer een gele ducati erop gehad. (misschien te warm geweest, omdat ik toen met sproeier 75 had gereden, na de plaatsing van de gele ducati de sproeier verhoogd naar 78.. Als je niet harder gaat of kan dan 55 is dat voldoende)
Daar heb ik nog nooit een probleem mee gehad. Liep wel oke, maar acceleratie was duidelijk ietsie minder.. (lijkt begrensd toch wat in te houden)

Top snelheid ging hier niet sneller dan 54km/u op de teller mee.. Met een grotere sproeier volgens mij nog 56/58 gehaald op teller en meer zat er niet meer in..

Met de grijze liep die prima beter door en zo richting de 68km op de teller. Aangezien ik een slecht wiellager had kan het daardoor komen dat die wat in heeft gehouden, en dus wellicht toch nog richting of net over de 70 op de teller zal gaan (voor mij snel genoeg)
Moet die grijze ducati cdi nog worden ingezaagd of is die standaard echt volledig ontgrenst net ale een doorgezaagde gele ducati cdi
 
Nee grijze niet inzagen is zo goed. Sproeier zou ik 80 dan erin doen..

Ik heb 80 erin gehad en reed er super mee.. Daarna een 82 erin gezet en een hoop vermogen verloren.. Staat duidelijk te rijk nou..
Merk ook als de acceleratie pomp bedient word hij wat verzuipt. / hickt.

Maar ik laat die 82 nou erin zitten aangezien ik er een 60cc erop ge zetten.. Dus waarschijnlijk is die dan wel nodig.
Mocht ik zien dat die als nog te rijk staat, ga ik terug naar 80.


Twins scooters service in Nuenen schijnt een nog betere cdi te hebben.. Wellicht dat ik die ook nog eens een keer ga proberen..
Schijnt een getunede versie te zijn die nog veller werkt (en sneller accelereert) Die hebben ze zo laten maken bij de fabriek die ze maakt onder eigen specificaties.


De malossi sport vario schijnt ook een must te zijn.. Laat de motor hoger in toeren komen zodat je steile heuvels makkelijk erop komt.
Met de standaard piaggio vario schijnt dat niet mogelijk te zijn om erin te klimmen in heuvels.. (kan je zelf gaan duwen)


Informatie staat vanaf 0:00 tot ongeveer 3:30
 
Last edited:
Back
Top