Beste slot?

Alpha0101

New Member
Wat is een slot dat bijna niet te knippen is met een betonschaar? Ik woon in een buurt waarvan ik weet dat er veel jongens rondlopen die scooters stelen. Er zijn zoveel sloten te koop en ik heb geen idee welke de beste is.
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk dat iedereen hier op het forum hierover verschilt van mening.

Ik denk dat je verzekering je hier het beste kan over informeren, zij zullen hier regelmatig onderzoek naar doen, neem ik aan.
 
5 sterren slot kopen? Is wel zwaarder om mee te nemen. Maar ook veel lastiger om door te knippen.

En het andere wat je kan doen is een extra schijfrem slot erop monteren. Als er meerdere sloten zijn dan is het niet heel intressant om jou scooter als doel te kiezen.


En zit je scooter aan een object vast dat niet weg te halen is. Andere optie is nog een alarm... Niet dat het erg helpt.. Maar als die af gaat dan trekt dat wel bekijks.
 
Het is eigenlijk heel simpel....

ALLE sloten zijn uiteindelijk ALTIJD open te krijgen.

Meerdere sloten = extra werk.
Extra werk = meer tijd.
Een dief heeft aan 1 ding gebrek...
Dat is tijd....!!!

Over de ART-2, 3, 4, 5.
Hoe hoger het getal, hoe meer tijd het kost om deze door te zagen/slijpen.
 
als je een goedkope oplossing wilt, koop een goed slot. Dit slot moet een beetje stevig zijn maar hoeft niet al te zwaar/lang. Naast dit slot zou ik een simpel “fietsalarm” op aliexpress kopen voor €5 en deze onder een van de scooter zijn kappen monteren. Zo heb je een prima slot en zodra een dief hem pakt maar het alarm gaat af zijn ze zo weg. Het kost namelijk tijd om een slot open te breken, maar als er ook nog een alarm af gaat in deze tijd heeft het voor de dief al niet veel nut meer.
 
Klopt het dat ik mijn reactie hier niet meer terug zie? @eurokit

Ik denk dat je bericht niet goed is doorgekomen de 1e keer, maar er is in elk geval niks verwijderd.

@Alpha0101 ik zou gewoon beginnen met 2 sloten, dus een goed schijfremslot en een slot die ergens aan vast zit zodat ze de scooter niet zomaar in een busje tillen.

Dus een lange ketting/kabel die waarmee je de scooter aan iets vast kan zetten. Ik had vroeger altijd een vloeranker waar dat slot doorheen ging bij mijn huis.
En als 2e een schijfremslot
En als 3e het alarm :)

En koop inderdaad alleen ART gekeurd. Een goed slot/alarm is niet goedkoop.
 
Back
Top