This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

beste set-up speedfight?

Rubenies

Bike? Wtf is that!?
Beste,
Ik heb thuis een speedfight 2 en ik zou graag en goede setup hebben hiervoor om toch nr school te gaan. (Niet origineel, 50cc)

Mvg,
Ruben
 
dan mag ik je teleur stellen , trekkracht gaat samen met snelheid en de meeste trekkracht krijg je met een 70cc , MAAR dan moet ie volledig ontgrensd zijn, en dan loopt ie zo 85/90...

geheel onbegrensd met std spul zal ie zo'n 80 lopen , met een leuke trekkracht , dat zal de beste optie zijn, verder is er niks wat je extra trekkracht zal geven behalve een 70cc.

dus geen andere uitlaat , geen andere vario , koppeling , carburateur niet , niks behalve een 70cc..

mja , omdat de snelheid niet te hoog mag zijn kun je er gewoon helemaal niks aan doen zonder dat ie sneller gaat lopen.

je wilt dus iets wat gewoon niet kan..
 
okee, maar wat moet ik dan nog allemaal aanpassen als ik de 70 cc gebruik? (1)
En welke 70 cc raad je me aan? (malossie, polini...)?(2)
 
Ik zou je wel aanraden om er een race vario (power one) erin te zetten. Orginele vario is best wel goed, maar ik heb zelf het gevoel dat de orginele vario nogal begint te slippen. Met een Race vario zal je het vermogen van je cilinder met minder verlies aan je achterwiel kunnen brengen.. En als je v-snaar nogal vrij veel gaat slippen is niet echt een goed idee, aangezien je sneller je v-snaar kan gaan vervangen.
 
dat is niet nodig , de std vario hoort niet te slippen , tenzij deze erg versleten is..

een std vario doet exact hetzelfde als een andere vario overigens , de werking veranderd niet..
 
Die vario zit er eigenlijk niet zo lang in hoogstens 1200km ofzo dus daar kan het niet echt aan liggen.

Moter draait zowat redelijk meer toeren dan dat ie voorruit komt. Natuurlijk zou het iets anders kunnen zijn, alleen lijkt me dat vrij klein.
 
niet persee, maar melf had het aangeraden voor betere trekkracht =d.

Is er veel verschil in trekkracht tussen 50 en 70 cc?

Mvg,
Ruben
 
70cc geeft gemiddelde over het hele gebeide meer power , vooral onderin is dit van belang als je een goed trekkende scooter wilt hebben.

70cc cilinders zoals DR geven hun power al op een laag toerental af , ideaal dus voor een straatscooter , voordelen zijn dus minder slijtage ,makkelijker klaar te maken , niet zo veel andere onderdelen nodig (zelfs prima met std uitlaat) etc.

50cc echter zal om echt meer vermogen te geven aanzienlijk meer toeren moeten draaien in combinatie met veel meer andere delen (zoals bijv. uitlaat) om meer vermogen af te geven , en je moet ook constant een vrij hoog toerental draaien , valt dus ook meer op voor politie

een goeie 50cc heeft dus meer onderhoud nodig , meer andere onderdelen , en is moeilijk af te stellen in verhouding tot een 70cc zoals DR
 
Kk ik weet genoeg thx.
Nog een vraagje :moet mijn scooter volledig onbegrensd zijn voor een 70cc cilinder?

Mvg,
Ruben
 
niets hoeft natuurlijk, maar met een begrensde scoot ga je er weinig van merken... begin eerst maar eens met het ontgrenzen en kijk hoe het dan loopt.